بیوگرافی و زندگی نامه جواد عزتی

بازیگران بدون دیدگاه
  • بیوگرافی جواد عزتی 

    محمد جواد عزتی متولد ۲۰ دی ماه ۱۳۶۱ شهر تهران، بازیگر مستعد و توانمند ایرانی است و او فرغ التحصیل دانشگاه سوره است.  عزتی یک برادر داشت که از خودش کوچکتر بود اما او را در سال ۱۴۰۰ از دست داد و به همین علت است عکس پروفایل اینستاگرامش سیاه است.

    یکی از بازیگرانی است که در هر فیلم سینمایی نقش آفرینی میکند فروش آن فیلم در صدر جدول قرار میگیرد. او در سال ۱۳۹۶، در جشن حافظ برندهٔ بهترین بازیگر مرد در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» شده است. همچنین در سال ۱۳۹۵، در جشنواره چلسی برندهٔ بهترین بازیگر مرد در فیلم «پارادایس » شده است.

    جواد عزتی، از سنین ۱۵ سالگی وارد حرفهٔ تئاتر شد. به نقل از خود عزتی یک زمان اتفاقی برای تست بازیگری رجوع میکند و در آن مکان با افرادی دوست میشود و با یکدیگر یک تیم میشوند و گروه تئاتری را شکل میدهند. البته بعد از آن معلوم میشود آن تستی که گرفته شده واقعی نبوده ولی همین خواست خدا بوده است که او به عرصهٔ بازیگری ورود پیدا کند. آن ها ابتدا به ساکن از تئاتر هایی که در کوچه و خیابان انجام میدادند کار خود را آغاز کردند ولی طولی نکشید که تئاتر واقعی را بر سالن رسمی تئاتر اجرا کردند.

    جواد عزتی

    خلاصهٔ زندگی نامه

    نام شناسنامه ای: محمد جواد عزتی

    تاریخ تولد: ۲۰/دی/۱۳۶۰ (۴۲ سال)

    محل تولد: تهران، ایران

    محل زندگی: تهران، ایران

    پیشه: بازیگر

    تحصیلات: فارغ التحصیل تئاتر هنرستان سوره

    سال های فعالیت: ۱۳۷۵، اکنون

    وضعیت تأهل: متأهل

    همسر: مه لقا باقری

    ملیت: ایرانی

    زندگی نامه

    عزتی امورش را با تئاتر هایی که در کوچه و خیابان ها انجام میداد  و همچنین کار با کودکان آغاز کرد و اظهار میکند هیچ پارکی در تهران نیست که در آن تئاتر اجرا نکرده باشد.

    او عملا از سال ۱۳۷۵ به طور رسمی به عرصهٔ بازیگری ورود کرد و به شکل حرفه ای کار کرد. عزتی در سال ۷۹، برای اولین کار تلویزیونی اس مقابل دوربین رفت.

    جواد عزتی از سن ۱۵ سالگی به شکل مداوم به تئاتر مشغول بود و پشت سر هم کار کرد.

    عزتی اکثرا بازیگر طنز است و با کارهای طنز شهرت او بیشتر شد.

    در عین حال که در نقش های طنز فوق العاده است، در نقش های جدی هم همیشه درخشیده است.

    جواد عزتی در خصوص آغاز حرفه اش گفت: «اواخر دهه ۷۰ بود که طی انجام تئاتر برای کودکان کارهای تصویری من هم تقریبا با آن دوره مصادف شد و برای نخستین بار توسط سعید آقاخانی برای یک مجموعه نود قسمتی کودک به نام قصه های شبانه دعوت شدم. خود آقای آقاخانی، الهام حمیدی و رضا شفیعی جم هم در این مجموعه ایفای نقش می کردند. این مجموعه چند عروسک هم داشت که من هم صدای عروسک می گفتم و هم کار بازیگری انجام می دادم.»

    او همچنین در چند تله فیلم فقش آفرینی کرد اما همچنان برای جامعه شناخته شده نبود.

    در ادامه جلوی دوربین مهران مدیری در فیلم های باغ مظفر و گنج مظفر در سال ۱۳۸۵ رفت، اما همچنان چهره ای شناخته شده نبود. او مرد هزار چهره مهران مدیری را در نقش پدر بزرگ کهنسال بازی کرد که مقداری برایش پیشرفت ایجاد کرد. اما نقطهٔ عطف بازیگری او در سریالی به نام قهوه تلخ که از شبکه نمایش خانگی پخش شد آغاز شد که نقش اش پیرمردی بانمک، دوست داشتنی و طنز به اسم بابا اتی بود و بسیار به شهرت رسید. قهوه تلخ اثر مهران مدیری است و فیلم نامه نویسی توسط امیر مهدی ژوله و خشایار الوند انجام شده است. ژوله یکی از نابغه های طنز نویسی است در عین حال بازیگر بسیار توانمندی است.

    قهوه تلخ از تاریخ ۲۳ شهریور ماه ۱۳۸۹ در بسته بندی های سه قسمتی در شبکه نمایش خانگی به شکل سی دی منتشر میشد.بعد از آن نیز سریال دردسرهای عظیم با تهیه کنندگی مهران مهام که در دو فصل تولید شد. این سریال نیز با استقبال زیاد مردم مواجه شد. او پسری به نام لطیف بود که درگیر مسائل و مشکلاتی میشد که بر سر راهش قرار میگرفت و فیلم کاملا جنبهٔ طنز داشت
    .
    جواد عزتی
    جواد عزتی در چند فیلم سینمایی که رکورد گیشه را زد از جمله ماجرای نیمروز (سال تولید ۱۳۹۵ )، اکسیدان (سال تولید ۱۳۹۵)، لاتاری (سال تولید ۱۳۹۶)، آیینه بغل (سال تولید ۱۳۹۶) و هزار پا (سال تولید ۱۳۹۷) نقش آفرینی کرد که تا
    مدت زمانی جزو پر فروش ترین فیلم های ایران بود.

    فیلم آینه بغل اثر منوچهر هادی، تولید سال ۱۳۹۶، جواد عزتی در نقش اصلی ظاهر شد. این فیلم موفق شد در سه روز ابتدایی خود، به میزان فروش یک میلیارد و دویست میلیون تومان برسد و از فیلم های فروشنده اصغر فرهادی و ساعت ۵ عصر مهران مدیری جلو بزند و این در کنار فیلم پر فروش اکسیدان باعث شد عزتی را تبدیل به یکی از پولساز ترین بازیگران در سال ۱۳۹۶ کند.

    نمونه ای مجموعه های تلویزیونی که او‌ به ایفای نقش پرداخته است؛ هیچ کس، کمربند ها را ببندیم، سه دنگ سه دنگ، مرد هزار چهره، چهار دیواری، لطفا دور نزنیم، دست بالای دست بازی کرده است. که در اینها خیلی موفق نبوده است.

    در سال ۱۴۰۰، جواد عزتی در مجموعهٔ زخم کاری و مرد بازنده اثر محمد حسین مهدویان که از نمایش پخش شد، در نقش مالک بسیار خوش درخشید. زخم کاری در دو فصل ساخته شد که فصل اول آن بیشتر مورد استقبال مردم جامعه واقع شد.

    مطلبی که شاید شنیدن آن جالب باشد این است که توانایی و استعداد بازیگری ساعد سهیلی به واسطهٔ جواد عزتی (تحت عنوان بازیگردان) شناسایی شد.

    ساعد سهیلی اول کار جدی خود را توسط جواد عزتی با مجموعهٔ تلویزیونی «میان ماندن و رفتن» آغاز کرد.

    فیلم های پر رنگ و حائز اهمیت جواد عزتی، طلا و مس، ماجرای نیمروز و فرشته ها با هم می آیند می باشد.

    گریمی نیست که روی چهرهٔ جواد عزتی ننشیند او در گریم های سخت و شخصیت های عجیب غریب که حتی خیلی بالاتر از سنش است بسیار قوی ظاهر میشود نمونهٔ آن نقش پیرمرد بابا اتی در قهوهٔ تلخ. به قدری کار را قوی بازی کرد که مخاطب متوجه نمیشد پشت این گریم سنگین یک جوان این نقش را بازی میکند.

    جواد عزتی تا به حال موفق شده است از اوایل سال ۸۰ تا امروز حدودا ۳۰ سریال تلویزیونی کار کرده است. بعد از آن کم کم به سینما راه پیدا کرد راه پیدا کرد و یکی از غول های سینما شد اما با وجود اینکه کار های بسیار خوبی را به سرانجام رسانده، از طرف داوران جشنواره کمتر جایزه دریافت کرده است.

    به نظر می آید جوایزی که در جشنواره اهدا میشود پشت پرده ای دارد. انگار این جوایز بر اساس شایسته سالاری نیست.

    جواد عزتی معمولا انسان حاشیه داری نیست و برای پست هایی که در اینستاگرام قرار میدهد اصولا کپشن نمینویسد اما بعد از اختتامیه جشنواره فیلم فجر، با حالت کنایه آمیری نوشت:

    «کار خوبه خدا درست کنه!»

    این مربوط به برگزیده نشدنش در جشنواره فیلم فجر بود.

    حرف او بی راه نیست. چرا که جواد عزتی در خیلی از فیلم ها بسیار درخشان بازی کرده است اما خبری از برنده شدن نبود و این نشان دهندهٔ وجود مافیایی بزرگ در این حرفه است و باعث میشود خیلی از کسانی که برنده میشوند شایسته و لایق آن نباشند.

    جواد عزتی در سال ۱۳۹۸، در چهار کار به شکل همزمان حاضر شد و در نقش اول و فوق العاده ای که در سینمایی «شنای پروانه» ایفا کرده بود و در «خورشید» اثر مجیدی مورد استقبال و تشویق افراد منتقد و مردم قرار گرفت. اما همان طور که در قبل تر هم اشاره کردیم، مافیایی که وجود دارد فرد شایسته ای چون جواد عزتی را بخاطر مطرح نشدن نام و آوازه اش صرفا در فیلم «آتابای» نامزد نقش مکمل مرد کردند. چرا که نمیخواستند نام او در جشنواره بر سر زبان ها بیوفتد!

    جواد عزتی همیشه شکر گزار خداوند است چرا که موفق شده با اکثر کارگردان های مطرح کار کند و این مورد بسیار به ندرت برای سایر بازیگران اتفاق می افتد. به عنوان مثال شخصی که با آقای اسعدیان کار میکند از طرف آقای مهران مدیری پیشنهاد کاری ارجاع نمیشود و بالعکس اگر شخصی با آقای مهران مدیری کار بگیرد، از سمت آقایان کمال تبریزی و هومن سیدی پیشنهادی دریافت نمیکند ولی عزتی این شانس را داشته است که با با اکثر این کارگردان های بزرگ کار کند. او این را به نوعی خوشبختی و یا شانس بسیار خوب زندگی اش میداند.

    قبل از آنکه جواد عزتی به طرف نقش های خشک و جدی برود، همه او را با کار های طنز میشناختند و با بازی در فیلم های تنگه ابو قریب، ماجرای نیمروز، سریال زخم کاری و … همه را شوکه کرد.

    او به قدری در نقش های جدی خوب ظاهر شد که اوج توانایی و استعداد خود را در نقش های شوخی و جدی همزمان با هم نشان داد.

    همچنین بخوانید:  بیوگرافی و زندگینامه سحر قریشی

    وجود عزتی در نقش های کمدی باعث تبدیل شدن به یکی از پر فروش ترین و تماشایی ترین فیلم ها میشود.

    در نقش های جدی هم جذابیت فیلم را چند برابر میکند. به عنوان مثال نقش مالک در زخم کاری تصور همگان را برهم ریخت.

    حضورش در دردسر های عظیم، آینه بغل نیز آن فیلم را تبدیل به کمدی زیبا با داستانی خوش ساخت نمود.
    جواد عزتی

    ازدواج جواد عزتی

    عزتی در سال ۱۳۸۵ با مه لقا ایرانی که او نیز از قضا بازیگر است ازدواج کرد.

    شناخت آنها از دانشگاه سوره و با نقش آفرینی عزتی در پایان نامه مه لقا باقری آغاز شد.

    پس از آن نیز عزتی در اجرایی که باقری کارگردان آن مجموعه بود حضور داشت و همین ادامه همکاری باعث شد که آنها بیشتر نسبت به یکدیگر شناخت پیدا کنند و نهایتا سبب ازدواج آنان شد.

    نکته ای که شاید خیلی ها آن را ندانند این است که مه لقا باقری حدود ۴ سال از عزتی سنش بیشتر است.

    این زوج هنرمند در حال حاضر فاقد فرزند هستند. آنها در سریال های باغ مظفر، قهوه تلخ، دردسر های عظیم ۲ ، زخم کاری هر دو فصل و  فیلم های سینمایی آینه بغل و شنای پروانه با یکدیگر نقش آفرینی کردند. در شنای پروانه نیز در نقش زن و شوهر هستند.

    مه لقا باقری:

    مه لقا باقری متلود سال ۱۳۵۶ از تهران است.

    او بازیگر سینما، تلویزیون و همین طور کارگردان تئاتر است. فارغ التحصیل کارشناسی‌ کارگردانی‌ تئاتر از دانشگاه سوره و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه‌ تربیت مدرس است.

    در برنامهٔ پر بیننده دورهمی با اجرای مهران مدیری او‌ نقش همسر قیمت را ایفا میکرد.

    همچنین او در جشنواره های داخلی و خارجی در کشور هایی مثل فرانسه، روسیه و اسپانیا حاضر شده است. باقری نیز همانند همسرش یکی از بازیگران موفق و حرفه ای در عرصهٔ بازیگری و کارگردانی تئاتر است و بارها شده عزتی در صحبت هایش از مه لقا باقری تعریف های زیادی کرده است.

    خوشبختانه بر خلاف زوج های سینمایی دیگر این زوج هنرمند از یکدیگر جدا نشده اند و در کنار یکدیگر زندگی خوبی را سپری میکنند.

    جواد عزتی در شبکه های اجتماعی

    آدرس پیج جواد عزتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام:

    javadezzati

    زندگی هنری

    جواد عزتی
    کت چرمی یکی از آثار تازه ای است که اخیرا اکران شده است و در سال  ۱۴۰۱ تولید و ساختهٔ حسین میرزا محمدی است. داستان از این قرار است که عیسی فرهمند که به‌خاطر فوت دخترش بر اثر اعتیاد، خود را مسئول می‌داند، هنگامی که متوجه می‌شود رفیعی، در پوشش خیریه، از دخترهای نوجوانی که خانواده‌هایی از هم پاشیده دارند، سواستفاده می‌کند، تصمیم می‌گیرد تا پرده از فسادهای او بردارد. ثریا، دختر نوجوان داستان ما، نماینده دختران، از خانواده‌های فروپاشیده است.

    فرهمند در طی یک جستجو از کیس های مختلف متوجه میشود که قاچاق مواد مخدر به واسطهٔ دختران بد سرپرست و مجلسی مهم به نام کت چرمی انجام میشود.

    از بازیگران دیگری که در این فیلم نقش آفرینی کردند باید از صابر ابر، گلاره عباسی، پانته آ پناهی، ستاره پسیانی و سارا حاتمی نام میبریم.

    این فیلم نامزد دریافت نه جایزه جشنواره فیلم فجر و جواد عزتی برای نقش فوق العاده ای که ایفا کرد، کاندید بهترین نقش اول مرد جشنواره فجر شد.

    جواد عزتی در نقش سرهنگ احمد خسروی در فیلم مرد بازنده:

    این فیلم نیز یکی از تازه ترینهای جواد عزتی است در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است و اثر محمد حسین مهدویان است. نخستین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و نامزد دریافت دو جایزه به سبب بهترین جلوه های ویژه بصری و برترین موسیقی متن شد.

    احمد در نقش سرهنگی ایفای نقش میکند که مشغول کیسی سخت و پر چالش میشود و زندگی شخصی اش با فرزندانش نیز درگیر مخاطراتی میشود. در همین راستا بی‌محابا به دنبال یافتن قاتل است. در این تلاش بی وقفه و در شرایطی که باور دارد که به نتیجه نزدیک است در عین ناباوری متوجه می‌شود پشت این قتل راز دیگری وجود دارد.

    جواد عزتی در نقش سامان در فیلم خورشید:

    این فیلم در سال ۱۳۹۸ تولید و کارگردانی آن را مجید مجیدی برعهده داشت. همچنین در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد. این فیلم از مصائب و سختی های زندگی کودکان کار میگوید و همین طور این فیلم جزو برترین فیلم هایی است که در جشنواره ونیز نیز طرح شد.

    خورشید داستان پسری ۱۲ ساله به نام «علی» را روایت میکند که وظیفهٔ امرار معاش مادرش بر عهده اوست؛ علی از طرف شخصی خلافکار به نام «هاشم»، مأموریت می‌یابد تا گنج مدفون شده در زمین «مدرسه خورشید» را پیدا کند.

    غیر از جواد عزتی، بازیگران درخشانی چون علی انصاریان، طناز طباطبایی و بازیگران جوانی همچون شمیلا شیرزاد و روح الله زمانی بازی کرده اند.

    این فیلم از آنجایی که در مورد سختی هایی است که کودکان کار با آن در زندگی خود مواجه هستند، کاندید و برنده جایزه های زیادی شده است و تحت عنوان نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۲۱ نیز تعرفه شده است.

    عزتی همچنین در جشنواره ونیز ۲۰۲۰ حاضر شد و تحت عنوان بازیگری جوان و نابغه در دنیا مطرح شد.

    جواد عزتی در نقش حجت، در فیلم شنای پروانه:

    در سال ۱۳۹۸ تولید و اثر درخشان و شگفت انگیز محمد کارت است.

    این فیلم پرفروش ترین فیلم در بخش اکران آنلاین نیز بوده است و غیر از جواد عزتی، بازیگران درخشان دیگری همچون طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته آ بهرام، علی شادمان، مه لقا باقری و … بازی کرده اند.

    شنای پروانه در جشنواره فیلم فجر کاندید برترین فیلم نامه و بهترین کارگردانی در سی و هستمین جشنواره فیلم فجر شده است.

    داستان از این قرار است که پروانه (طناز طباطبایی) به گاراژ صافکاری برادرشوهرش حجت (جواد عزتی) می‌رود و از او می‌خواهد تا جلوی همسرش هاشم (امیر آقایی) را بگیرد. هاشم به خاطر فیلمی که از شنای پروانه در استخر در فضای مجازی پخش شده‌است، به همراه نوچه‌هایش برای انتقام‌جویی به استخر رفته و مشغول تخریب آن است.

    هاشم بخاطر عصبانیت از این اتفاق همسرش را به قتل میرساند. برادرش حجت به دنبال گرفتن رضایت و پیگیری موضوع میرود اما متوجه قضایایی میشود که او را بیشتر در شوک فرو میبرد.

    جواد عزتی در نقش مجید در فیلم مغز استخوان:

    تولید سال ۱۳۹۸ و اثری از حمید رضا قربانی است.

    جریان از این قرار است که پیام فرزند بهار مبتلا به سرطان است و تنها راه نجات او استفاده از سلول های بنیادی بند ناف خواهر یا برادر خونی اوست. اما چالش اصلی و جدی داستان این است که بهار از پدر پیام جدا شده و حالا همسر مرد دیگری است و برای به دنیا آوردن فرزند جدید باید دوباره با همسر قبلی اش ازدواج کند.

    در این فیلم به عیر از جواد عزتی، بازیگران توانمندی چون پریاز ایزد یار، بابک حمیدیان، نوید پور فرج، بهروز شعیبی و… بازی کرده اند.

    جواد عزتی نقش همسر سابق بهار را ایفا میکند و‌ نقش پدری است که به دلیل ارتکاب جرایم مختلف و قتل عمد به زندان می افتد و فرزندش پیام هم به مریضی سرطان مبتلا شده است.

    جواد عزتی در نقش احسان، در فیلم جهان با من برقص:

    در سال ۱۳۹۷ تولید و اثر سروش صحت است.

    دوستان جهان به‌خاطر بیماری او در آخرین جشن‌تولدش دور هم  در یک روستا گرد هم می آیند؛ اما در این دورهمی اتفاقاتی می­افتد که باعث می­شود هرکدام از افراد درباره‌ی سبک زندگی و روابط دوستانه­‌شان فکر کنند.

    غیر از عزتی بازیگرانی همچون علی مصفا، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، کاظم سیاحی و… بازی کرده اند.

    این فیلم برنده جایزه سیمرغ سیمین برترین کارگردانی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و دیپلم افتخار بهترین بازیگری مرد (علی مصفا) را از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را در سال ۱۳۹۸ گرفته است.
    جواد عزتی

    جواد عزتی در نقش منصور در فیلم هزار پا:

    فیلم هزار پا در سال ۱۳۹۶ ساخته و کارگردان آن ابوالحسن داوودی بود. این فیلم رکورد دار بالاترین فروش در همهٔ سال های سینمای ایران است. عزتی در نقش اصلی در آن ظاهر شد و بازیگران دیگری چون رضا عطاران، سارا بهرامی، مهران احمدی، لاله اسکندری، امید روحانی و… ایفای نقش کرده اند.

    خباصه داستان این است که رضا (رضا عطاران) و منصور (جواد عزتی) دو دوست صمیمی هستند که اوایل دهه‌ی شصت زندگی می‌کنند و کارشان دزدی‌ کیف است. یک روز رضا از طریق مادرش که برای او به دنبال دختری مناسب می‌گردد، متوجه می‌شود الهام، که از خانواده‌ای ثروتمند است می‌خواهد با پسری ازدواج کند که جانباز باشد. رضا که یک پایش را در تصادف از دست داده و از پایی مصنوعی استفاده می‌کند، از فرصت استفاده میکند تا از همین طریق به دختر نزدیک شود. او به محل کار الهام که یک آسایشگاه جانبازان است و آنجا را مدیریت میکند، می‌رود و به هر بهانه‌ای شده برای خودش کاری دست و پا می‌کند تا نظر الهام را به خودش جلب کند.

    جواد عزتی در نقش مرتضی در فیلم آینه بغل:

    فیلم زیبا و خنده دار آینه بغل تولید سال ۱۳۹۶، ساختهٔ منوچهر هادی است. این فیلم سومین فیلم پر فروش در سینمای ایران است.

    همچنین بخوانید:  بیوگرافی و زندگینامه شهاب حسینی

    خلاصهٔ داستان این است که مرتضی (جواد عزتی)، در پارکینگی کار میکند و یک شب به مناسبت جشن نامزدی یکی از ماشین های مازراتی که در پارکینگ است را برمیدارد و به همراه نامزدش به تفریح میروند اما در خیابان ماشین زباله با آینه بغل ماشین برخورد میکند و از جا کنده میشود و در پی همین اتفاقات بامزه ای پیش می آید.

    جواد عزتی در کنار بازیگران توانمندی چون محمد رضا گلزار، نازنین بیاتی، یکتا ناصر و… نقش آفرینی کرده است.

    جواد عزتی در نقش احمد در فیلم فرشته ها با هم می آیند:

    این فیلم دل نشین و جذاب تولید شدهٔ سال ۱۳۹۲، اثر حامد محمدی است.

    جواد عزتی در نقش طلبه ای است که با همسرش به تهران آمده اند. آنان صاحب سه فرزند دختر به شکل سه قلو میشوند و او مجبور میشود برای فراهم کردن هزینه زندگی در فیلمی بازی کند و داستان هایی در پی آن پدید می آید.

    بازیگران دیگری مثل رضا ناجی، الهام کرده و… بازی کرده اند.

    جواد عزتی در نقش نیما بیگی در فیلم لاتاری:

    فیلم تولید سال ۱۳۹۶، اثر محمد حسین مهدویان است.

    داستان از این قرار است امیرعلی ( ساعد سهیلی) و نوشین ( زیبا کرمعلی) دو جوان بیست و یک دوساله قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، خانواده هایشان چندان موافق نیستند. آنها صبر کردند تا به مرور زمان رضایت خانواده هایشان را جلب کنند. آن دو یکسری رویای مشترک دارند . برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا.

    اما در اقدامی غیر قابل پیش بینی،  نوشین به دبی میرود. جواد عزتی در اینجا نقش برادر نوشین را بازی کرده است و بنا به علتی در زندان به سر میبرد.

    بازیگران این فیلم، هادی حجازی فر، حمید فرخ نژاد، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی و… بازی کردند.

    جواد عزتی در نقش اصلان در فیلم اکسیدان:

    اکسیدان در سال ۱۳۹۵ تولید و ساختهٔ حامد محمدی است.

    این فیلم در قالب طنز است و نقش های محوری و اصلی آن را جواد عزتی و امیر جعفری بازی کرده است.

    در خلاصهٔ داستان، نامزد اصلان به طور ناگهانی به طور غیر قانونی مهاجرت میکند. او راه های مختلفی را طی میکند تا بتواند ویزا بگیرد و پیش همسرش برود.

    بازیگران دیگری که در کنار عزتی کار کردند، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، لیندا کیانی، علیرضا استادی و … در این فیلم بازی کردند.

    جواد عزتی در نقش مالک، در فیلم زخم کاری:

    فیلمی شاهکار که در دو فصل از شبکه نمایش خانگی پخش شد. ساختهٔ محمد حسین مهدویان و تهیه کننده آن محمد رضا تخت کشیان است.

    جواد عزتی در نقش محوری و اول این فیلم است. همسرش مه لقا باقری نیز حضور دارند و با یکدیگر همکاری کردند.

    این قصه اقتباس شده از رمان بیست زخم کاری به نویسندگی محمود حسینی زاد است.

    بازیگران این فیلم به جز عزتی، سیاوش طهمورث، الهه حصاری، کاظم هژیر آزاد، امیر حسین هاشمی، سعید چنگیزیان، مرتضی امینی تبار، هانیه توسلی، رعنا آزادی ور، مهدی زمین پرداز، نیوشا علی پور، سارا حاتمی، منوچهر علیپور، مائده طهماسبی، مه یاس پاروکی، عباس جمشیدی فر و مه لقا باقری به ایفای نقش پرداختند.

    قصه از این قرار است که مالک مرد جوانی از طبقه پایین جامعه است که به‌ واسطه همکاری با خان عمو، پیشرفت کرده و صاحب ثروتی شده است؛ اما آنچه پدرش در گذشته بوده، همچنین دوران بی‌ بهره بودنش از تمکن مالی ، مانند آینه دق مدام پیش چشمش کشیده می‌شود و در فکر انتقام می افتد. به همین علت خان عمو را به همدستی همسرش سمیرا به قتل میرساند و کم کم قصد میکند صاحب ثروت ریز آبادی ها شود.

    جواد عزتی در نقش صادق در فیلم ماجرای نیمروز:

    فیلمی پر مخاطب که در سال ۱۳۹۸ اکران شد. ماجرای نیمروز کارگردانی آن را محمد حسین مهدویان و تهیه کنندگی آن را سید محمد رضوی بر عهده داشت. پس از آن ادامه این مجموعه با نام ماجرای نیمروز رد خون ساخته شد. جواد عزتی در نقشی ماندگار به نام صادق که رئیس اطلاعات بود ظاهر شد. این فیلم جزو پنج فیلم برتری از نظر مخاطبان بود و تعداد زیادی جایزه دریافت کرد.

    خلاصهٔ داستان این است که بعد از عزل ابوالحسن بنی صدر، گروه‌های ضد حکومت مانند گروه سازمان مجاهدین خلق ایران دست به ترورهای موفق مقامات ارشد حکومت می‌زنند. از طرف دیگر، سازمان وزارت اطلاعات کشور و اطلاعات سپاه با همکاری هم درصدد دستگیری اعضای گروه سازمان مجاهدین خلق هستند.

    جواد عزتی همراه با افراد مشهور دیگری همچون هادی حجازی فر، بهنوش طباطبایی، محسن کیایی، هستی مهدوی، حسین مهری، احمد مهران فر، مهدی زمین پرداز، محمد عسگری و… همکاری کرده است.

    جواد عزتی در نقش مجید در فیلم تنگه ابو قریب:

    تنگه ابوقریب فیلمی به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان و محصول سال ۱۳۹۶ است.

    این فیلم که بر اساس داستانی حقیقی ساخته شده است ، روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث در موقعیت تنگه استراتژیک ابوقُرَیب دهلران و حمله به فَکه و شرهانی، در روزهای پایانی جنگ. عراقی ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند که با مقاومت شدید نیروهای ایرانی روبه رو می شوند.

    فداکاری های کسانی که جانشان را برای دفاع از کشور به خطر انداختند به زیبا ترین شکل ممکن در این فیلم به نمایش درآمده است.

    این فیلم از سی و ششمین جشنوارهٔ فیلم فجر، شش سیمرغ بلورین گرفته است.

    جواد عزتی در این فیلم فوق العاده بود. اما بازی او در نظر داوران به نادرستی دیده نشد و این از ضعف های داوران بود.

    هم بازی های عزتی در این فیلم، حمید رضا آذرنگ، امیر جدیدی، مهدی پاکدل، علی سلیمانی، مهدی قربانی و یدالله شادمانی و… است.

    جواد عزتی در نقش سعید در فیلم زاپاس:

    این فیلم با نویسندگی و کارگردانی برزو نیک نژاد و همچنین تهیه کنندگی سید امیر پروین حسینی ساخته شده است.

    جواد عزتی در این فیلم در کنار افراد مطرح و توانمندی مثل امیر جعفری، ریما رامین فر، الناز حبیبی، احمد مهران فر، شبنم مقدمی، صفر روحی، ماهان نصیری و… کار کرده است.

    جریان از این قرار است که یک تیم فوتبال که در دسته سوم کشور کار می کرده است به دسته دوم صعود پیدا میکند، سعید با بازی جواد عزتی در نقش اول در این راه در آخرین لحظات آخر بازی دچار صدمه تاندون در قسمت پا می شود و تندرستی و سلامتی اش به خطر می افتد. در ادامه ماجراها و داستان هایی پیش می آید.
    جواد عزتی

    فیلم شناسی:

    سینما
    سالعنواننقشکارگردان
    ۱۳۸۷طلا و مسحمیدهمایون اسعدیان
    ۱۳۸۹آفریقاشهرامهومن سیدی
    ۱۳۸۹همه چی آرومهشاهکارمصطفی منصوریار
    ۱۳۹۰همبازیغلامرضا رمضانی
    ۱۳۹۱همه‌چیز برای فروشامیر ثقفی
    ۱۳۹۱جابه‌جااحسانعلی توکل‌نیا
    ۱۳۹۲کلاشینکفپسر زینالسعید سهیلی
    ۱۳۹۲فرشته‌ها با هم می‌آینداحمدحامد محمدی
    ۱۳۹۲شیار ۱۴۳نرگس آبیار
    ۱۳۹۳تگرگ و آفتابناصررضا کریمی
    ۱۳۹۳در مدت معلوم (فی المدت المعلوم)میثموحید امیرخانی
    ۱۳۹۴زاپاسسعیدبرزو نیک‌نژاد
    ۱۳۹۴پارادایسپژمانعلی عطشانی
    ۱۳۹۴هفت معکوسمهدی خسروی
    ۱۳۹۵خرگیوشبهنودمانی باغبانی
    ۱۳۹۵اکسیداناصلانحامد محمدی
    ۱۳۹۵ماجرای نیمروزصادقمحمدحسین مهدویان
    ۱۳۹۶آینه بغلمرتضیمنوچهر هادی
    ۱۳۹۶هزارپامنصورابوالحسن داوودی
    ۱۳۹۶تنگه ابوقریبمجیدبهرام توکلی
    ۱۳۹۶لاتارینیمامحمدحسین مهدویان
    ۱۳۹۶پیلوتسعیدابراهیم ابراهیمیان
    ۱۳۹۷ما همه با هم هستیممجیدکمال تبریزی
    ۱۳۹۷جان‌داریاسرحسین امیری دوماری
    ۱۳۹۷چهار انگشتنادر ایستادهحامد محمدی
    ۱۳۹۷ماجرای نیمروز: رد خونصادقمحمدحسین مهدویان
    ۱۳۹۷جهان با من برقصاحسانسروش صحت
    ۱۳۹۸دوزیستعطابرزو نیک‌نژاد
    ۱۳۹۸آتاباییحیینیکی کریمی
    ۱۳۹۸مغز استخوانمجیدحمیدرضا قربانی
    ۱۳۹۸شنای پروانهحجتمحمد کارت
    ۱۳۹۸خورشیدمجید مجیدی
    ۱۳۹۹بعد از اتفاقپوریا حیدری اوره
    ۱۴۰۰مرد بازندهاحمد خسرویمحمدحسین مهدویان
    ۱۴۰۱کت چرمیعیسی فرهمندحسین میرزامحمدی

     

      تلویزیون
    سالعنواننقشکارگردان
    ۱۳۸۱قصه‌های شبانهمحمد رحمانیان
    ۱۳۸۳من یک مستأجرمپیک موتوریپریسا بخت‌آور
    ۱۳۸۳کمربندها را ببندیمدستیار کاپیتانمهدی مظلومی
    ۱۳۸۵بی مقدمهافشین اربابی و حسین کیانی
    ۱۳۸۵باغ مظفرهومن/ دکتر برزومهران مدیری
    ۱۳۸۶مرد هزارچهرهخبرنگار/ پدربزرگمهران مدیری
    ۱۳۸۶آرزوهای شیرینسید وحید حسینی
    ۱۳۸۷قرارگاه مسکونیسرباز سیامک کریمیسید جواد رضویان
    ۱۳۸۷مثل هیچ‌کسمحمدحسنعبدالحسن برزیده
    ۱۳۸۸لطفا دور نزنیممهدی مظلومی
    ۱۳۸۸چاردیواریناصرسیروس مقدم
    ۱۳۸۹چاووش بهارافشین اربابی
    ۱۳۸۹–۱۳۹۰سه دونگ، سه دونگمسعودشاهد احمدلو
    ۱۳۹۰دست بالای دستسعیدمحسن یوسفی
    ۱۳۹۱هفت‌سینیدالله صمدی
    ۱۳۹۲دودکشحاج آقا انصاریمحمدحسین لطیفی
    ۱۳۹۳دردسرهای عظیملطیفبرزو نیک‌نژاد
    ۱۳۹۴دردسرهای عظیم ۲لطیفبرزو نیک‌نژاد
    ۱۳۹۵بیمار استانداردامیدسعید آقاخانی
    ۱۳۹۲سرزمین مادریقاسمکمال تبریزی
    ۱۳۸۸ته تغاریاسماعیل مهدی‌پور
    ۱۳۸۹بن‌بست یلداعباس رنجبر
    ۱۳۸۹میان ماندن و رفتنبهروز شعیبی
    ۱۳۹۱نیشسروان رضا حیدرمجید صالحی
    ۱۳۹۱وقت بزرگ شدنهژرژ هاشم‌زاده
    ۱۳۹۱نامه‌های خیسمرجان اشرفی‌زاده
    ۱۳۹۳پشت درهای بستهمسعود رشیدی
    همچنین بخوانید:  بیوگرافی و زندگی نامه ترانه علیدوستی

     

    نمایش خانگی
    سالعنواننقشکارگردان
    ۱۳۸۶گنج مظفرحبیب آقامهران مدیری
    ۱۳۸۹قهوه تلخبابا اِتیمهران مدیری
    ۱۴۰۰زخم کاریمالک مالکیمحمدحسین مهدویان
    ۱۴۰۲زخم کاری۲: بازگشتمالک مالکیمحمدحسین مهدویان

    جوایز و نامزدی‌ها:

    سالمراسمردهاثر نامزدشدهنتیجه
    ۱۳۹۵جشنواره رنگین کمان چینبهترین بازیگر مرد کمدیزاپاسنامزدشده
    جشنواره چلسی آمریکابهترین بازیگر مردپارادایسبرنده
    ۱۳۹۵جشنواره فیلم فجربهترین بازیگر نقش مکمل مردماجرای نیمروزنامزدشده
    ۱۳۹۷بهترین بازیگر نقش مکمل مردماجرای نیمروز: رد خوننامزدشده
    ۱۳۹۸بهترین بازیگر نقش مکمل مردآتاباینامزدشده
    ۱۳۹۴جشن حافظبهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونیدردسرهای عظیمنامزدشده
    ۱۳۹۵بهترین بازیگر مرددر مدت معلومنامزدشده
    ۱۳۹۶بهترین بازیگر مردماجرای نیمروزبرنده
    ۱۳۹۷بهترین بازیگر مردلاتارینامزدشده
    ۱۳۹۸بهترین بازیگر مردهزارپانامزدشده
    ۱۳۹۹بهترین بازیگر مردماجرای نیمروز: رد خوننامزدشده
    ۱۳۹۶جشن خانه سینمابهترین بازیگر نقش مکمل مردماجرای نیمروزنامزدشده
    ۱۳۹۷جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومتبهترین بازیگر مردتنگه ابوقریبنامزدشده
    ۱۳۹۷جشن انجمن منتقدان و نویسندگانبهترین بازیگر مردتنگه ابوقریبنامزدشده
    ۱۳۹۸جشنواره بین‌المللی فیلم شهربهترین بازیگر مردماجرای نیمروز: رد خوننامزدشده

    علاقه مندی های جواد عزتی

    جواد عزتی برخلاف خیلی از بازیگران و افراد مشهور دیگه که برای جذب فالوور دست به هر جنجالی میزنند، بسیار کم حاشیه است. او بسیار به درست کردن غذاهای مختلف و میل کردن غذا علاقه مند است.

    او غذاهایی برای تعدادی حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر درست کرده است و در آشپزخانه هیات نیز فعالیت داشته است. او همچنین در درست کردن غذاهای خارجی نیز تبحر دارد.

    رستورانی به نام ترنج در میرداماد را نیز مدیریت میکند.

    جواد عزتی اصلا علاقه ای به فوتبال ندارد و عاشق حرفهٔ خود است و او تا حدی نسبت به فوتبال بی علاقه است که آخرین دفعه ای کا تماشا کرد نیمه دوم بازی ایران و استرالیا که آن هم غیر منتظره بود. و اصلا اطلاع نداشت که بازی بسیار مهمی است.کمتر با گوشی و دنیای مجازی خود را مشغول میکند و زمانی که به خانه میرود حتی موبایل را از جیبش خارج نمیکند.

    یکی دیگر از علاقه مندی های او جابه جا کردن مسافر و معاشرت با افراد مختلف جامعه در سطوح مختلف است به همین خاطر برای ثبت نام ماشین به مرکز تاکسی رانی رجوع کرده است.

    همچنین او به نجاری کردن نیز مشتاق است و در دورهمی در گپ و گفتگویی که با مهران مدیری داشت اظهار داشت که بسیار به کار با چوب علاقه مند است.

    عزتی همه موارد غذایی را دوست دارد و اینکه و برایش اهمیت دارد که چه مواد خوراکی مصرف میکند.

    اگر به چیزی علاقه مند نباشد، انقدر پافشاری میکند تا نسبت به آن علاقه مند شود. این را برای خودش ضروری میداند.

    از میان کارهایی که او انجام داده است، سریال هایی همانند هیچ کس، بی مقدمه را ترجیه میدهد و خودش را بسیار پُر شور میداند.

    جواد عزتی به نقل از خودش از زندگیش رضایت کامل دارد و بسیار مشتاق زندگی است و شغل، همسر و آینده اش را بسیار خوب میبیند.

    او اعتقاد دارد هر کس کاری را با عشق انجام دهد بلا شک در آن موفق است. به همین خاطر است که او بازیگر بسیار موفقی در حرفهٔ خودش است. طوری که تبدیل به نابغه و سوپر استار بازیگری شده است.

    مهران مدیری در برنامه دورهمی خاطره ای را از جواد عزتی نقل کرد، او گفت یک بار سر فیلم برداری بودند و همسرش تماس میگیرد و  اینطور بیان میکند که  فردی در خیابان برایش مزاحمت ایجاد کرده است و عزتی غیرتی میشود و به همین خاطر عزتی و سیامک انصاری با همان شکل و قیافه و گریم دنبال مزاحم میروند.

    همچنین عزتی در مصاحبه اش با شهاب حسینی گفت که عاشق بچه است و دلش میخواهد فرزندان زیادی داشته باشد.
    جواد عزتی

    حاشیه های زندگی جواد عزتی

    ناراحتی و دلخوری منوچهر هادی:

    پس از اکران فیلم آینه بغل، جواد عزتی هیچ پستی در صفحهٔ خصوصی اش در اینستاگرام منتشر نکرد.

    به نظر میرسد او به علت ناراحتی هایی که بعد از اکران از تهیه کننده ها داشته است، پستی در اینستاگرام منتشر نکرده است.

    و اصلا با منوچهر هادی هم ارتباطی نداشته است. مشخص نیست علت واقعی چه بوده است و همه چی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

    منوچهر هادی هم ناراحتی خودش را کاملا با احترام از جواد عزتی بیان کرد.

    طلاق جواد عزتی:

    در رسانه ها و مطبوعات معمولا طلاق هنرمندان را رسانه ای میکنند. که بعضی از آن رنگ حقیقت و بعضی چهره حاشیه و دروغ دارد.

    شایعه طلاق عزتی نیست شایعه ای بیشتر نبود و آن ها همه جا در کنار یکدیگر هستند و عزتی بسیار به خانم مه لقا باقری علاقه مند است.

    مصاحبه با جواد عزتی

    ۱- جواد عزتی از بازیگران محبوب بین عموم مردم است، مصاحبه را با این سوال شروع می‌کنیم که چرا انقدر از مصاحبه فراری است؟

    شاید بلد نیستم حرف بزنم، نمی‌دونم!

    ۲- شما بر خلاف خیلی‌ها دوست ندارید در صدر حواشی و جنجال رسانه ها باشید، چرا؟

    خب طبیعی است که خیلی‌ها این را دوست داشته باشند، چون اصولا هر کاری چه مثبت چه منفی اما متفاوت و عجیب در اینترنت یا ماهواره و رسانه های دیگر انجام دهید باعث معروفیت می‌شود و خب طبیعی است که انسان ذاتا میل به دیده شدن دارد ولی خب من دوست دارم مرزی داشته باشم و از آن نگذرم.

    ۳- بیست سال است که در حرفه بازیگری هستید و بعد از بیست سال هنوز این را رعایت می‌کنید؟

    بله خدا کند بتوانم رعایت کنم و این اتفاق خوبی است که آدم همیشه رعایت کند و حد و اندازه را بشناسد، اندازه آدم ها با هم فرق دارد و اینطور نیست که من بخواهم با کسی که اصلا فعالیت ندارد، خودم را مقایسه کنم یا با آدمی که خیلی فعالیت دارد. من اعتقاد دارم که آدم باید حد و اندازه خودش را بشناسد.

    ۴- از اینکه در نگاه مردم مورد قضاوت قرار بگیرید می‌ترسید؟

    نه! من از خودم می‌ترسم! برای همین نمی‌توانم نقش بازی کنم و شکل دیگری جلوی دوربین باشم.

    ۵- پس دوست دارید صداقتتون را حفظ کنید؟

    هم دوست دارم صداقتم را حفظ کنم و هم اینکه خیلی از چیزها را لو ندهم.

    ۶- آیا در زندگی چوب صداقتتون را خوردید؟

    هر چوبی خودش برکت است… خدا رو شکر.

    ۷- وقتی از صداقت شما سوء استفاده می‌کنند چه حسی پیدا می‌کنید؟

    حس منفی پیدا نمی‌کنم و برایشان دعا می‌کنم.

    ۸- یکی از فاکتورهای شخصیتی شما صبوری است، درسته؟

    بله اطرافیانم می‌گویند خیلی صبورم.

    ۹- در انتخاب کار وسواس دارید؟

    طبیعی است که آدمی دوست دارد کاری انجام دهد که حالش را خوب کند، کار صرفا برای معروف شدن را دوست ندارم. دوست دارم دیده شوم ولی خوب کار کردن کجا و ادا اصول در آوردن در شبکه های مجازی برای معروفیت کجا؟!

    ۱۰- از کارهای مورد علاقه خود برای ما نام ببرید.

    از بین کارهایم سریال های مثل هیچ کس و بی مقدمه را دوست دارم.

    ۱۱- شما کار با کارگردان‌های مختلفی را تجربه کردید، در این مورد چه صحبتی دارید؟

    باید خدا رو شکر کنم که توانستم با کارگردان‌های مختلف کار کنم، این اتفاق در ایران به ندرت پیش می‌آید. معمولاً کسی که با آقای اسعدیان کار کند. دیگر از آقای مدیری پیشنهادی دریافت نمی‌کند یا کسی که با مهران مدیری کار کند، دیگر کمال تبریزی به او پیشنهاد کار نمی‌دهد. حالا این یا از خوش شانسی من بوده یا از زرنگیم، به هر حال اتفاق خوبی است.

    ۱۲- شما بعضی از کاراکترها را خیلی خوب بازی می‌کنید، مثل نقش روحانی و اگر کسی به دنبال این نقش باشد حتما سراغ شما می‌آید.

    یکی از دوستانم حرفی به من زد که خیلی به من چسبید. شاید خودستانی باشد ولی می‌گویم. او گفت تو هر نقشی بازی کنی می‌گویند از این به بعد این نقش فقط برای جواد عزتی باشد؛ پیرمرد بازی کردم گفتند از این به بعد فقط پیرمرد باز کن، روحانی همینطور، کمدی رئالیستی هم همینطور. من درباره این موضوع نگاه منفی ندارم و بنظرم اتفاق خوبیست.

    ۱۳- شما در مجموعه “زخم کاری” شخصیت متفاوتی دارید، چه واکنش هایی از مردم دریافت کردید؟

    واکنش‌ها به این سریال خیلی زیاد و بی نظیر است، از وقتی این سریال پخش می‌شود واقعا نمی‌توانم در خیابان راحت راه بروم. مردم به شدت درگیر این سریال شدند و با ذوق و شوق از آن حرف می‌زنند و بازخوردهای متفاوتی دریافت می‌کنم. حقیقتا انتظار این حجم از واکنش مردم را نداشتم و خوشحال که چیز منفی‌ درباره خودم نخواندم و نشنیده‌ام.

    ۱۴- چقدر به سیمرغ فکر می‌کنید؟

    امکان ندارد بازیگری به گرفتن سیمرغ فکر نکند، من بارها گفته ام که سینمای ایران برایم بسیار مهم و ارزشمند است. ما سینمای شکوهمندی داریم و باید مایه افتخار ما باشد و بزرگترین اتفاق سینمای ایران همین جشنواره فجر است. پس در کارهایم به گرفتن سیمرغ فکر می‌کنم.

    در صورت تمایل این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
    تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
    تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
    اشتراک
    اطلاع از
    0 دیدگاه
    بازخورد برخط
    مشاهده تمامی دیدگاه ها