مواد لازم و طرز تهیه مینی پنکیک

نان و شیرینی بدون دیدگاه
  • مینی پنکیک

    مینی پنکیک‌، که با نام های دیگری مثل پنکیک نقلی نیز شناخته می‌شوند، نوع کوچک تری از پنکیک های معمولی هستند. این پنکیک های کوچک، به دلیل اندازه شان، برای بوفه های صبحانه، مهمانی های کودکان یا به عنوان یک میان وعده شیرین و آسان بسیار مناسب هستند. درست کردن مینی پنکیک ها مشابه پنکیک های معمولی است، اما خمیر آنها را به میزان کمتری در تابه می‌ریزند تا پنکیک هایی با قطر کمتر از ۱۰ سانتی‌متر (حدود ۴ اینچ) به دست بیاید.

    این پنکیک‌های کوچک معمولاً با استفاده از خمیر پنکیک تهیه می‌شوند و سپس به صورت دایره‌ای یا مستطیلی کوچک پخته می‌شوند. مینی پنکیک ها معمولاً با تزئینات مختلفی مانند عسل، شکلات، موز، توت فرنگی یا کره خوراکی تزئین می‌شوند. آن ها معمولاً به عنوان یک دسر خوشمزه و شیرین مناسب برای وعده های صبحانه یا بعد از ناهار سرو می‌شوند. این دسر محبوب در بسیاری از کافه ها و رستوران ها به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد ارائه می‌شود.

    مینی پنکیک

    با توجه به اینکه پنکیک ها از نظر مواد موجود در آن و طعم و مزه انواع مختلفی دارند، این بار تصمیم گرفتیم تنوعی در شکل آن لحاظ کرده و پنکیک ها را در اندازه ای کوچک تر از حد معمول و به صورت مینی به شما آموزش دهیم. مینی پنکیک برای کودکان جالب تر به نظر رسیده و بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند.

    * درجه سختی: آسان

    اطلاعات زمانی پخت مینی پنکیک
    زمان آماده سازیزمان پختکل زمان
    ۱۰ دقیقه۲۰ دقیقه۳۰ دقیقه

    مواد لازم

    مواد لازم مینی پنکیک
    مواد لازم برای پخت مینی پنکیک به شرح زیر می باشد:

    تخم مرغ: ۱ عدد

    آرد سفید قنادی (سه صفر): نصف پیمانه

    شکر: ۳ قاشق سوپ‌خوری

    خامه صبحانه: ۵۰ گرم (یک چهارم پاکت صورتی)

    شیر: یک چهارم پیمانه

    بکینگ پودر: نصف قاشق چای‌خوری

    وانیل: یک چهارم قاشق چای‌خوری

    طرز تهیه

    مواد لازم مینی پنکیک
    در وهله اول برای مینی پنکیک ها در یک ظرف تخم مرغ‌ را شکانده و در آن شکر و وانیل اضافه کنید. همزن را در دور تند قرار داده و آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. تا زمانی به این کار ادامه دهید تا مایه ای به رنگ کرم، حجم دار و کش دار از آن حاصل شود.

    سپس شیر و خامه صبحانه را به این مخلوط افزوده و با هم ترکیب کنید.

    همچنین بخوانید:  نکات مهم در پخت انواع کیک و تشخیص هنگام پخت

    این بار همزن را بر روی دور کند گذاشته و مایه صاف و یکنواخت از آن درست کنید.

    در ظرف دیگر آرد و بکینگ پودر را به هم افزوده و آن را الک کنید. توصیه می‌شود برای سه بار به الک کردن ادامه دهید تا گلوله‌های آرد کاملاً باز شده و ذرات آرد لطیف و نرم شوند.‌

    بهتر است برای تهیه پنکیک‌ها در اندازه مینی از ظروف سس استفاده کنید که درب آنها دارای سوراخ بوده و مواد از آن خارج شوند.‌ لذا مایه پنکیک را درون ظرف سس ریخته و درب آن را کاملا سفت کنید.

    یک تابه تفلون یا نچسب را انتخاب کرده و بر روی شعله کم بگذارید تا داغ شود.‌ با توجه به اینکه در مایه پنکیک خامه وجود دارد، دیگر لازم نیست سطح تابه را به روغن آغشته کنید. در این شرایط مینی پنکیک ها پس از پخت بدون هیچ چسبندگی از تابه جدا می‌شوند. سپس مقداری از مایه پنکیک که در ظرف سس ریخته‌اید را در اندازه کم بر روی سطح داغ شده تابه بریزید. این کار را تا پر شدن تابه ادامه دهید.

    در صورتی که چنین ظرف سس خوری در اختیار ندارید، با استفاده از یک قاشق کوچک قسمتی از مایه پنکیک را جدا کرده و به همین شکل در تابه بگذارید.

    پس از آنکه دو دقیقه از پخت مینی پنکیک‌ها بر روی تابه سپری شده و حباب‌هایی بر روی آن نمایان شد، زمان آن رسیده که مینی پنکیک‌ها را در تابه پشت و رو کنید. اجازه دهید سطح دیگر آن نیز در تابه طبخ شده و برشته شود. سپس آنها را از تابه بیرون آورید.‌

    پس از آنکه تعدادی مینی پنکیک را بدین صورت در تابه طبخ کنید، متوجه می‌شوید چه مدت زمان برای پخت آن لازم است. به همین روش می‌توانید باقیمانده مایه پنکیک‌ها را نیز در تابه بپزید.

    پس از آنکه مینی پنکیک ها همگی پخته شد، آنها را در یک ظرف چیدمان کرده و با استفاده از عسل، انواع مربا یا مارمالاد آنها را تزیین کنید.

    نکات مهم

    در هنگام سرو کردن مینی پنکیک‌ می‌توانید از تکه های میوه های تازه همچون توت فرنگی و موز در کنار آنها دورچین کنید. با این کار نه تنها چیدمان زیبایی را به پنکیک ها می‌دهید، بلکه طعم و مزه دلچسبی را نیز از آن تجربه می‌کنید.

    همچنین بخوانید:  مواد لازم و طرز تهیه پنکیک رد ولوت

    اگر در هنگام تهیه مینی پنکیک ها شیر در اختیار نداشته و یا قصد نداشتید شیر را در این مواد اضافه کنید، این امکان وجود دارد که آب را جایگزین شیر کنید. لاکن توجه داشته باشید پنکیک هایی که با شیر تهیه و طبخ می شوند، طعم و مزه دلچسب تری خواهند داشت.

    از مزایای لحاظ کردن خامه صبحانه در مایه پنکیک، چنین است که مزه لذیذی به پنکیک داده و در عین حال موجب می‌شود بافت آن نرمی و لطافت زیادی پیدا کند. لذا توصیه می‌شود به هیچ وجه خامه صبحانه را از آن حذف نکرده و روغن را جایگزین نکنید.

    در حین تهیه کردن مایه پنکیک توصیه می‌شود از هم زدن اضافه اجتناب کنید.‌ چرا که این کار موجب می‌شود پنکیک ها پس از پخت بافت سفتی داشته و اسفنجی نباشند.

    با نمایان شدن نخستین حباب ها بر روی پنکیک سریعاً اقدام به برگرداندن پنکیک ها در تابه نکنید. لازم است تا لحظاتی نیز درنگ کنید تا پنکیک کاملاً پخته شود، سپس آن را برگردانید. پختن پنکیک همچون سایر غذاها و یا کتلت نیست که در صورت پخته نشدن آن را مجدداً بر روی تابه طبخ کرد. لذا هر سطح پنکیک را تنها می‌توان یک بار بر روی تابه گذاشت تا سرخ شود. از این رو لازم است تا هر پنکیک را دقیقاً در زمان مناسب خود از تابه بردارید. چند بار پختن پنکیک موجب می‌شود کیفیت خوب آن از بین رفته و سفت شود.

    آگاه باشید که داشتن شعله مناسب و به اندازه نقش بسزایی در حاصل شدن بافت مطلوب و لطیف پنکیک دارد. پیشنهاد می‌شود برای آنکه بتوانید شعله مناسب را برای پخت پنکیک انتخاب کنید، ابتدا چند عدد پنکیک را بر روی گاز بپزید تا کاملاً از شعله و حرارت مطلوب مطلع شوید. ولی در نظر داشته باشید که در همه پنکیک ها داشتن حرارت ملایم بهترین حالت است.

    بهتر است جهت پخت پنکیک ظرفی را انتخاب کنید که دارای لایه نچسب یا تفلون بوده و در عین حال ضخامت آن زیاد باشد. استفاده از ظروف فلزی که چنین ویژگی را داشته باشند، باعث می‌شوند تا حرارت شعله گاز به طور یکنواخت به همه جای ظرف سرایت کرده و به یکباره گرمای زیادی را به درون آن منتقل نمی‌کنند. لذا احتمال کمی دارد که پنکیک‌ها تا قبل از پخت کامل دچار سوختگی شوند.

    همچنین بخوانید:  مواد لازم و طرز تهیه پنکیک بدون بیکینگ پودر

    در صورتی که اشتیاق و رغبت زیادی به طعم و مزه میوه ها دارید، می توانید در ازای شیر، آبمیوه های مورد علاقه خود را در مایه پنکیک بریزید. برای نمونه استفاده از آب هلو، آب پرتقال و یا سایر میوه ها طعم و مزه دلچسبی را به پنکیک شما می‌بخشد.‌

    زمانی که پنکیک ها را برای پذیرایی آماده می‌کنید، می‌توانید مقدار کمی کره آب شده روی آن بریزید.‌ این کار مزه بی‌نظیر را به پنکیک ها می‌دهد.‌

    شما بر اساس سلیقه خود می‌توانید پنکیک را بر روی گاز به طور کامل برشته کرده و یا اینکه آن را در درجه کمتر برشتگی از روی گاز بردارید.

    برای آنکه مینی پنکیک ها بر روی تابه دچار چسبندگی نشوند، حتماً از تابه نچسب یا تفلون استفاده کنید.

    با استفاده از روش طبخی که در اینجا برای پختن مینی پنکیک برای شما شرح دادیم، می‌توانید پنکیک هایی در ابعاد بزرگتر نیز بپزید.

    نکته مهم در افزودن بکینگ پودر به مایه پنکیک:

    در صورتی که بخواهید مینی پنکیک شما به میزان زیادی پف داشته و کاملاً صاف و یکدست شود بهتر است به اندازه نیمی از قاشق چای‌خوری بکینگ پودر در مواد پنکیک بریزید.

    در نظر داشته باشید برای آنکه ویژگی پف کردن بکینگ پودر در این مواد حفظ شود، از هم زدن بیش از اندازه مایه پنکیک خودداری کنید. چرا که هم زدن زیاد مایه پنکیک موجب می‌شود که بکینگ پودر در این مواد به راحتی تاثیر نکرده و بافت اسفنجی را برای پنکیک فراهم نکند.

    بعد از آنکه شیر یا آب را به مواد پنکیک اضافه کردید، طوری آنها را هم بزنید که در کمترین زمان و به راحتی با یکدیگر ترکیب شده و مایع یکنواخت از آن به دست آید.

    ارزش غذایی

    ارزش غذایی برای مینی پنکیک
    نوعمقدار
    کالری۵۸۵KCal
    چربی۲۳g
    چربی اشباع شده۱۴g
    کلسترول۱۴۸mg
    سدیم۵۶۳mg
    کربوهیدرات۸۱g
    فیبر۲g
    قند۲۳g
    پروتئین۱۸g
    کلسیم۱۶۸g
    ویتامین A۸۱۳iu
    ویتامین C۶mg
    اهن۴mg
    در صورت تمایل این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
    تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
    تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
    برچسب ها
    اشتراک
    اطلاع از
    0 دیدگاه
    بازخورد برخط
    مشاهده تمامی دیدگاه ها