کاکائو و هرآنچه که باید درباره آن بدانید!

کاکائو

در این مقاله از بخش خواص خوراکی ها در وبسایت تاروت رنگی به کاکائو, کاکائو چیست, خواص کاکائو, مضرات کاکائو, خواص کاکائو تلخ, کاکائو از چه درست میشود, کره کاکائو, فرق شکلات و کاکائو, انواع پودر کاکائو, کاکائو از چی درست میشه می پردازیم.

پس با ما همراه باشید.

اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

کاکائو, کاکائو چیست, خواص کاکائو, مضرات کاکائو, خواص کاکائو تلخ, کاکائو از چه درست میشود, کره کاکائو, فرق شکلات و کاکائو, انواع پودر کاکائو, کاکائو از چی درست میشه

کاکائو, کاکائو چیست, خواص کاکائو, مضرات کاکائو, خواص کاکائو تلخ, کاکائو از چه درست میشود, کره کاکائو, فرق شکلات و کاکائو, انواع پودر کاکائو, کاکائو از چی درست میشه

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:


کاکائو چیست

کاکائو ماده ای تلخ مزه است که از دانه های درخت گرمسیری کاکائو به دست می آید.

درخت کاکائو درخت کوچکی است که منشاء اولیه آن آمریکای مرکزی و کشور مکزیک می باشد ، ولی امروزه به علت استفاده های فراوانی که از دانه های آن به عمل می آید در اغلب نواحی مستعد دنیا پرورش می یابد.

کاکائو, کاکائو چیست, خواص کاکائو, مضرات کاکائو, خواص کاکائو تلخ, کاکائو از چه درست میشود, کره کاکائو, فرق شکلات و کاکائو, انواع پودر کاکائو, کاکائو از چی درست میشه

کاکائو چیست

میوه‌اش بسته، زرد رنگ و به اندازه یک خیار و حاوی ۲۵ تا ۴۵ دانه است.

میوه‌های این گیاه را پس از چیدن انبار می‌کنند تا بپوسد و پس از آن دانه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و به مصرف می‌رسانند.

دانه های کاکائو از نظر طعم تلخی و عطر با هم متفاوت هستند و گران ترین نوع کاکائو از دانه های درخت کرئیولو به دست می آید که تلخی آن نسبت به سایر کاکائو ها خیلی کمتر است


خواص کاکائو

جوان سازی پوست صورت

کاکائو حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C و منیزیم است که جریان خون به پوست را بهبود بخشیده و باحفظ الاستیسیته پوست باعث کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست صورت می شود.

ماسک کاکائو و قهوه و عسل برای صورت

۴ قاشق غذاخوری پودر کاکائو، ۴ قاشق غذاخوری پودر قهوه، ۸ قاشق غذاخوری شیر بادام و ۲ قاشق غذاخوری عسل را با هم ترکیب کنید و بر روی صورت و گردن خود بمالید، بگذارید بماند تا خشک شود سپس با آب گرم خوب بشویید.

کاکائو, کاکائو چیست, خواص کاکائو, مضرات کاکائو, خواص کاکائو تلخ, کاکائو از چه درست میشود, کره کاکائو, فرق شکلات و کاکائو, انواع پودر کاکائو, کاکائو از چی درست میشه

خواص کاکائو

ضد آفتاب طبیعی

کاکائو مانند یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و پوست را از اشعه های مضر UV محافظت می کند.

لایه بردار طبیعی پوست صورت

پودر کاکائو به عنوان یک لایه بردار طبیعی پوست صورت عمل کرده و برای پاکسازی صورت و لایه برداری پوست مناسب می باشد.

ماسک لایه بردار صورت خانگی

شش قاشق غذاخوری روغن زیتون را با چهار قاشق غذاخوری عسل، دو قاشق چای خوری پودر کاکائو، شش قطره روغن اسانس نعناع و مقداری آب و شکر ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

درمان پوست چرب صورت

کاکائو چربی پوست صورت را کاهش داده و برای روشن تر و درخشان تر شدن پوست صورت مفید می باشد.

ماسک کاکائو برای پوست چرب

چهار قاشق غذا خوری پودر کاکائو را با هشت قاشق غذاخوری ماست ساده و دو قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه ترکیب کنید و بر روی صورت و گردن بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

درمان سیاهی دور چشم

کاکائو به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید ها و منیزیم که دارد با بهبود گردش خون به درمان سیاهی دور چشم کمک می کند.

ماسک کاکائو و ماست برای دور چشم

در یک کاسه، ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با ۱ قاشق غذا خوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری پودر تخم گشنیز و ۲ قاشق غذا خوری ماست ترکیب کنید و بر روی صورت و به آرامی زیر چشم بمالید (مواظب باشید که مواد وارد چشم نشوند)،

بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

درمان ریزش مو

کاکائو گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد و با تقویت موها به درمان ریزش مو کمک می کند.

ماسک کاکائو برای مو

۲ قاشق غذا خوری پودر کاکائو، ۱ زرده تخم مرغ، یک فنجان خامه ترش و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و بر روی پوست سر و مو ها بمالید،

بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

همچنین بخوانید:  هل: خواص، مضرات، طبع، طریقه مصرف و دمنوش هل / هل سیاه و سفید / لاغری

پرپشت شدن موی سر

کاکائو با تقویت موی سر باعث افزایش رشد مو و پرپشت شدن موی سر می شود، همچنین پودر کاکائو مو ها را براق و درخشان می کند.

ماسک مو با کاکائو

۲ قاشق غذا خوری پودر کاکائو، ۲ زرده تخم مرغ و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و بر روی موها بمالید، بگذارید ۱-۲ ساعت بماند و سپس مواه را با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

کودکان

آهن و مس موجود در پودر کاکائو برای درمان کم خونی فقر آهن و آنمی در کودکان مفید می باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در دانه های کاکائو باعث سلامت قلب و عروق در کودکان می شوند.

فلاونوئید های موجود در کاکائو خطر ابتلا به دیابت در کودکان را کاهش می دهند.

جنین و زنان باردار

کافئین موجود در کاکائو خطر ابتلا به فشار خون بالا و پره اکلامپسی را در زنان باردار کاهش می دهد.

کافئین موجود در کاکائو جذب کلسیم و آهن بدن زنان باردار در دوران بارداری را بهبود می بخشد و باعث افزایش رشد جنین می شود.

فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان های موجود در کاکائو به سلامت قلب زنان باردار کمک می کند.

توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف کاکائو منجر به تپش قلب و سردرد شده و خطر سقط جنین را افزایش می دهد، قبل از مصرف کاکائو با پزشک خود مشورت کنید.

مردان

کاکائو با تولید هورمون ها و مواد شیمیایی از جمله اندروفین در بدن به تقویت قوای جنسی در مردان کمک کرده و ناتوانی جنسی و ناباروری را در آقایان درمان می کند.

قلب، کلسترول و چربی خون

مطالعات نشان داده که فلاونوئید های موجود در کاکائو که شامل پروسیانیدین، کاتچین و اپیکاتچین هستند دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و برای سلامت قلب و عروق مفید هستند.

فلاونوئید های موجود در کاکائو خاصیت ضد لخته شدن خون دارند و از ابتلا به آترواسکلروز و ترومبوز که از علل اصلی بیماری های قلبی و عروقی هستند، جلوگیری می کنند.

همچنین کاکائو باعث کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بالای خون شده و با کاهش چربی خون به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک می کند.

سرماخوردگی، سرفه و گلودرد

تئوباریم موجود در کاکائو برای درمان سرماخوردگی، گلودرد و سرفه مفید می باشد، هر شب قبل از خواب یک فنجان کاکائو گرم بنوشید تا سرفه شما درمان شود.

ورزشکاران و بدنسازان

از آنجایی که کاکائو یک منبع عالی از منیزیم است، نوشیدن یک فنجان کاکائو گرم قبل از ورزش انرژی بدن را افزایش داده و باعث افزایش اکسیژن بدن ورزشکاران و بدنسازان می شود.

فشار خون

کاکائو غنی از فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان هایی است که انعطاف پذیری عروق خونی را بهبود بخشیده و به کاهش فشار خون بالا در افراد کمک می کند.

اسهال و یبوست

فیبر موجود در کاکائو عملکرد روده را بهبود بخشیده و به درمان اسهال و یبوست کمک می کند.

توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف کاکائو باعث اسهال در برخی افراد می شود.

کم خونی

کاکائو حاوی مقادیر بالایی مس می باشد که باعث افزایش تعداد هموگلوبین خون شده و به درمان آنمی و کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کند.

لاغری و کاهش وزن

مطالعات متعدد نشان داده که مصرف کاکائو متابولیسم بدن را بهبود می بخشد و باعث افزایش چربی سوزی در افراد چاق شده و برای لاغری و کاهش وزن مفید می باشد.

دیابت و قندخون

مصرف کاکائو به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها مقاومت به انسولین را کاهش داده و متابولیسم گلوکز را بهبود می بخشد و به این طریق به تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو کمک می کند.

سرطان

تحقیقات نشان داده که فلاونول ها و پروسیانیدین های موجود در کاکائو برای پیشگیری و درمان انواع سرطان ها به ویژه سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات مفید هستند.

افسردگی

مطالعات نشان داده که کاکائو به دلیل مقادیر بالای فلاونول ها و سروتونین، تریپتوفان، تیروزین و فنیل اتیلامین که دارد به بهبود خلق و خو و درمان افسردگی کمک می کند.

آسم

آلکالوئید هایی از جمله زانتین و تئوفیلین موجود در کاکائو به باز شدن ناِیژه ها کمک کرده و برای درمان واکنش های آلرژیک از جمله آسم مفید می باشند.

همچنین بخوانید:  شکر: انواع، خواص، مضرات، لایه برداری / تفاوت قند و شکر / شکر قهوه ای

زخم معده و دستگاه گوارش

فیبر موجود در کاکائو تولید آنزیم های دستگاه گوارش را افزایش داده بنابراین می تواند هضم را بهبود بخشد و به درمان زخم معده کمک کند.

کبد چرب

مقادیر بالای فیبر موجود در کاکائو باعث سم زدایی از کبد شده و به پیشگیری و درمان کبد چرب کمک می کند.

آلزایمر و پارکینسون

فلاونوئید های موجود در کاکائو از جمله کاتچین و اپی کاتچین جریان خون در مغز را بهبود می بخشند و باعث بهبود سلامت مغز شده در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهند.

دندان

مطالعات نشان داده که ترومروم موجود در کاکائو باعث محافظت از دندان و مینای دندان شده و پوسیدگی دندان ها را کاهش می دهد.


مضرات کاکائو

مقادیر بالای کافئین موجود در کاکائو می تواند منجر به عوارض جانبی از جمله تکرر ادرار، بی خوابی و افزایش ضربان قلب شود.

کاکائو می تواند در بعضی افراد باعث ایجاد واکنش های آلرژیک مانند واکنش های پوستی، سردرد میگرنی، ناراحتی گوارشی و تهوع شود.

کاکائو, کاکائو چیست, خواص کاکائو, مضرات کاکائو, خواص کاکائو تلخ, کاکائو از چه درست میشود, کره کاکائو, فرق شکلات و کاکائو, انواع پودر کاکائو, کاکائو از چی درست میشه

مضرات کاکائو

کافئین موجود در کاکائو با برخی دارو های قلبی، دارو های ضد افسردگی و دارو های آسم تداخل ایجاد می کند.

کاکائو برای کلیه مفید است، اما برای افراد مبتلا به نارسایی کلیه مضر می باشد، مقادیر بالای منیزیم موجود در کاکائو می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در افراد مبتلا به بیماری های کلیوی شود.


خواص کاکائو تلخ

کاکائو تلخ، حاوی پلی فنول‌ها که آنتی اکسیدان بسیار قوی است، می‌باشد.

ترکیبات فلاوونوییدی موجود در کاکائو باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد موجود درجریان خون شده و از بروز سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی – عروقی و تصلب شرایین جلوگیری می‌کند.

همچنین فلاوونوییدهای موجود در کاکائو تلخ باعث افزایش انعطاف پذیری دیواره عروق شده و خطر افزایش فشار خون و سکته‌های قلبی و مغزی را می‌کاهد.

کاکائو, کاکائو چیست, خواص کاکائو, مضرات کاکائو, خواص کاکائو تلخ, کاکائو از چه درست میشود, کره کاکائو, فرق شکلات و کاکائو, انواع پودر کاکائو, کاکائو از چی درست میشه

خواص کاکائو تلخ

ترکیبات پلی فنیلی موجود در کاکائو تلخ باعث بهبود روند خون رسانی بدن به ویژه بهبود خون رسانی به مغز و در نتیجه عملکرد مغز می‌شود به علاوه کافئین موجود در آن برای افزایش تمرکز نیز مفید است.

کاکائو تلخ از پوست در برابر تاثیرات پیر کننده نور خورشید محافظت می‌کند.

و خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش می‌دهد.

کاکائو تلخ در افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی مانند یک مرهم عمل می‌کند و مصرف آن در کنار دارو می‌تواند در تسریع روند درمان این بیماری موثر باشد.

کاکائو تلخ برای تقویت روحیه بسیار عالی است.

زیرا اولا دارای منیزیم است که این ماده معدنی به علت اثرات آرامش بخش و کمک به ارسال تکانه های عصبی از طریق مغز شناخته شده است ؛

از طرف دیگر سرشار از تئوبرومین، محرک شناخته شده وهمچنین تیرامین و فنیل اتیل آمین، دو ماده مشابه آمفتامین است که با افزایش اثرات ناقل های عصبی در مغز عمل می کنند.

مواد مغزی شکلات تلخ

مواد مغزی شکلات تلخ


کاکائو از چه درست میشود

هر دانه کاکائو حدودا شامل ۵۴% کره کاکائو، ۱۱٫۵% پروتئین، ۹% نشاسته و صدها عنصر دیگر از جمله تئو برومین (Theobromin)، کافئین (caffeine) و روغنهای آروماتیک (aromatic oils) بودار است.

تئوبرومین اثری مانند کافئین دارد و به همین دلیل مصرف شکلات، بخصوص برای کودکان باید محدود باشد.

حدوداً ۵۰ درصد از دانه های کاکائو از چربی تشکیل شده است که بیشتر شامل دو اسید چرب اشباع شده موسوم به اسید پالمیتیک و اسید استئارییک و یک اسید اشباع نشده مونو موسوم به اسید اُلیک می باشد.

چربی کاکائو به خودی خود باعث افزایش کلسترول خون نمی شود.

کاکائو, کاکائو چیست, خواص کاکائو, مضرات کاکائو, خواص کاکائو تلخ, کاکائو از چه درست میشود, کره کاکائو, فرق شکلات و کاکائو, انواع پودر کاکائو, کاکائو از چی درست میشه

کاکائو از چه درست میشود

اما وقتی به کاکائو شیر یا دیگر چربیها اضافه شود، این چربی اضافی ممکن است اثر منفی بر سطح کلسترول خون داشته باشد.

قسمت عمده این چربی در پروسه خشک کردن و آسیاب کردن دانه های کاکائو، گرفته می شود.

پودر کاکائو بین ۱۰% تا حداکثر ۲۵% چربی دارد.

دانه های کاکائو دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می باشند.

بیشتر این کربوهیدرات به صورت نشاسته، فیبر محلول و غیر محلول است.

تنها بخش اندکی از این کربوهیدرات به صورت قند ساده است، لذا در حین ساخت شکلات شکر به کاکائو اضافه می شود.

دانه های کاکائو دارای مقدار زیادی پلی فنول می باشند که دارای خواص آنتی اکسیدان است و برای سلامتی مفید می باشد.

همچنین بخوانید:  خامه و هر آنچه که باید درباره آن بدانید!

دانه های کاکائو دارای مقدار بسیار کمی، به مراتب کمتر از قهوه و چای، کافئین هستند.

تئوبرومین یک آلکالوئید تلخ (همچون کافئین) است که کمی مدر است و باعث تحریک دستگاه دفع ادرار می شود.

لازم به ذکر است که تئوبرومین می تواند برای حیوانات خانگی همچون گربه ها، طوطی ها و سگ ها خطرناک باشد

کاکائو دارای مقداری ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین C و ویتامین E است.

کاکائو مقدار زیادی مواد معدنی شامل منیزیم، کلسیم، آهن، روی، مس، پتاسیم و منگنز نیز دارد.


کره کاکائو

کره کاکائو نوعی روغن گیاهی است که از دانه‌های کاکائو گرفته می‌شود

. این کره دارای ۴۰ تا ۶۰ درصد چربی اشباع شده بوده و دارای عطر و رایحه شکلات است.

رنگ آن زرد بوده و نقطه ذوب آن معمولاً بین ۳۴ تا ۳۸ درجه سانتیگراد است.

کره کاکائو برخلاف پودر کاکائو تنها حاوی مقدار ناچیزی کافئین است.

این کره علاوه بر اینکه در تولید انواع شکلات و شیرینی کاربرد دارد، در بهداشت پوست مفید بوده و برای تولید برخی لوازم آرایشی نیز به‌کار می‌رود.

همچنین این کره کاربرد پزشکی نیز دارد.

کاکائو, کاکائو چیست, خواص کاکائو, مضرات کاکائو, خواص کاکائو تلخ, کاکائو از چه درست میشود, کره کاکائو, فرق شکلات و کاکائو, انواع پودر کاکائو, کاکائو از چی درست میشه

کره کاکائو

به دلیل نقطه ذوب مناسب (بیش از دمای اتاق و کمتر از دمای بدن) در تولید برخی از شیاف‌ها از کره کاکائو استفاده می‌شود.

کره کاکائو حاوی مقادیر بالایی اسید های چرب مفید از جمله اسید اولئیک و چربی های اشباع شده مانند اسید استاریک و اسید پالمیتیک می باشد.

کره کاکائو در رژیم های گیاهخواری به عنوان یک جایگزین مناسب برای ژلاتین در نظر گرفته می شود.

کره کاکائو یک مرطوب کننده طبیعی پوست بوده و برای درمان خشکی پوست مفید است.

کره کاکائو به عنوان یک نرم کننده طبیعی لب شناخته شده و برای درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها مفید می باشد.

پلی فنول های موجود در کاکائو با بهبود الاستیک پوست چین و چروک را کاهش داده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

کره کاکائو به درمان زخم های دهان کمک می کند.

محققان می گویند که پلی فنول ها و چربی های موجود در کره کاکائو خطر ابتلا به بیماری های قلبی و آترواسکلروزیس را کاهش می دهد.

مطالعات نشان داده که پلی فنول های موجود در کره کاکائو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

طرز تهیه کره کاکائو

برای تهیه کره کاکائو، دانه های کاکائو ابتدا تخمیر شده و پس از آن برشته می شوند، در این مرحله کره کاکائو از لوبیا کاکائو جدا می شود، از دانه ها پودر کاکائو را تولید می کنند و کره کاکائو را برای تهیه انواع شکلات و محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

کره کاکائو در دمای اتاق جامد می باشد.


فرق شکلات و کاکائو

تفاوت هایی بین شکلات و کاکائو وجود دارد که خاصیت آن را تغییر می دهد.

کاکائو از پردازش دانه کاکائو در دمای بالا به وجود می آید.

در حالی که در روند تولید شکلات بیشتر آنتی اکسیدانهای شکلات از بین می رود.

در طول فرایند تولید کره کاکائو و انواع شکلات با مارکهای مختلف از روغن های گیاهی مصرف می شود.

این روش جهت به دلیل کم هزینه بودن مورد استفاده بیشتر کارخانه های تولید شکلات است.

محصول نهایی نیز حاوی میزان بالایی قند با فروکتوز بالا و لسیتین سویا می باشد که برای سلامتی خطرناک است.

کاکائو, کاکائو چیست, خواص کاکائو, مضرات کاکائو, خواص کاکائو تلخ, کاکائو از چه درست میشود, کره کاکائو, فرق شکلات و کاکائو, انواع پودر کاکائو, کاکائو از چی درست میشه

فرق شکلات و کاکائو

لسیتین سویا ماده ای است که در تولید شکلات مورد استفاده قرار می گیرد.

لسیتین سویا که از سویای اصلاح شده ژنتیکی به دست می آید خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان بالغ افزایش می دهد.

ترکیب فایناستاین تاثیرات منفی در تولید مثل و باروری دارد که در لسیتین سویا وجود دارد.

به این ترتیب ماده تشکیل دهنده شکلات اختلالاتی در سلامتی شما ایجاد می کند که جبران پذیر نیست.

کاکائو خالص حاوی آنتی اکسیدان زیادی است حتی بیشتر از زغال اخته و هر میوه دیگر که فکرش را بکنید.

مواد معدنی بسیاری از جمله مس، منگنز، کلسیم، پتاسیم، روی و همچنین فلاونوئید که ضد سرطان است در کاکائو وجود دارد.

کاکائو چهار برابر شکلات آنتی اکسیدان دارد و این یک مزیت بسیار سودمند است.

همه شکلات های موجود در بازار برای سلامتی مفید نیستند.

روند تولید و افزودن مواد مختلف به کاکائو سبب پایین آمدن کیفیت و میزان سلامت کاکائو می شود.

تفاوت شکلات با کاکائو

تفاوت شکلات با کاکائو


انواع پودر کاکائو

دو نوع پودر کاکائو وجود دارد :

پودر کاکائو قلیایی (آلکالاینز) با رنگ خوب و طعم ملایم

کاکائو, کاکائو چیست, خواص کاکائو, مضرات کاکائو, خواص کاکائو تلخ, کاکائو از چه درست میشود, کره کاکائو, فرق شکلات و کاکائو, انواع پودر کاکائو, کاکائو از چی درست میشه

انواع پودر کاکائو

پودر کاکائو طبیعی با طعمی بسیار تند

انواع پودر کاکائو با رنگ های تیره و روشن و با درصد چربی های متفاوت ۱۲ تا ۲۴ درصد موجود میباشد

توجه: مطالب بخش پزشکی و سلامت وبسایت تاروت رنگی صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. این مطالب نباید توصیه پزشکی تلقی شده و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

در صورت تمایل این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
اشتراک
اطلاع از
7 دیدگاه
بازخورد برخط
مشاهده تمامی دیدگاه ها
محسن
۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت: ۲۱:۱۸

کلا بهتره از این آشغال ها نخورید سلامتیتون در خطر نندازید، پر خوری و خوردن فست فود و غذاهای کنسرو شده و کارخانه ای عامل تمام بیماری ها و سرطان هاست یک بار برای همیشه سعی کنید سبک زندگی سالم رو تجربه کنید ضرر نداره

فرخ
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت: ۱۱:۲۴

آزمایش هایی که بر روی کاکائو انجام میدن، کاکائویی است که از درختش کنده شده، نه اینکه با حرارت تفت داده باشند !! این پودر کاکائوی تلخی که بیرون می فروشند، بدلیل اینکه در حرارت بالا تهیه شده، هم خواصش و فلاونوئیدش کاهش یافته و به حد ناچیزی رسیده و هم رنگش که بدلیل حرارت تیره تر شده خاصیت سرطانزایی پیدا کرده !

شاهو
۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت: ۰۷:۳۶

ممنون خیلی آموزنده بود

مریم
۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت: ۰۲:۰۹

عالی بود ممنون

ناشناس
۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت: ۲۲:۰۸

به وجود آوردن و ساختن و خلق کردن در توانایی خدای متعالست. انسانها با نعمات خدادادی بخواست خدای متعال فقط هماهنگ کننده میتوانند باشند .