😔 تعبیر خواب آبروریزی از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف

الف یک دیدگاه
  • تعبیر خواب آبروریزی 😔

    اکثر معبران معتقدند که تعبیر خواب آبروریزی چه برای کسی که این عمل را انجام می‌دهد و چه برای کسی که آبرویش را ریخته و او را رسوا می‌سازند، پیام و هشداری جدّی در پی دارد. رسوا کردن و ریختن آبروی دیگران به هر دلیلی که صورت بگیرد، امری نکوهیده، زشت و ناپسند است که وجهه و آبروی انسان‌ را از بین برده و سبب تخریب شخصیّتش می‌گردد. برای آگاهی از تعابیر بیشتر در ادامه با تاروت رنگی همراه باشید.

    تعبیر خواب آبروریزی

    تعبیر خواب آبروریزی بر‌ اساس نظر معبر 👴

    از نظر لیلا برایت

    ✍️ اگر در خواب دیدید که قصد تخریب شخصیت و آبروریزی فردی را داشتید، تعبیر بیانگر این است که در آینده جزای اعمال  ناپسند و زشت خود را دیده و اعتبار و شهرتتان توسط دوستان نزدیک و یا کسانی که معتمد شما هستند خدشه دار می‌شود و شما از عمل نکوهیده‌ی خود نادم و پشیمان خواهید شد.

    ✍️ اگر در رؤیای خود دیدید که راز کسی برایتان فاش شده و آبرویش نزد شما لکه‌دار گردیده، نشانگر این است که در مجمع‌ها، کنگره‌ها و یا مراسمات پایکوبی حضور پیدا کرده و با افراد متفاوت و جدیدی برخورد می‌کنید. آشنا شدن با اشخاصی که مقام و منصبی ویژه دارند به شما در پیشبرد اهداف و مقاصدتان کمک می‌نماید و سرآغاز رویدادها و اتفاقات منحصر به‌فرد در زندگی‌اتان خواهد بود.

    ✍️ اگر در خواب دیدید که با آشکار کردن راز دیگری، آبرویش را ریخته و حرمتش را نزد مردم از بین می‌برید، نمایانگر این است که شما در کسب و کار خویش قرارداد‌هایی را امضا کرده و ایده‌ای را اجرایی می‌سازید که در ادامه نه تنها برایتان سود و منفعتی ایجاد نمی‌کند بلکه سبب از دست رفتن سرمایه‌ و وقت شما گردیده و ضربه‌ای سهمگین به شغل شما وارد می‌کند. ضرر و زیان حاصل از شکست‌های پی‌در‌پی در کار، شما را نسبت به اقدامات جدید، محتاط‌‌‌‌‌‌‌ تر  کرده و قدرت ریسک‌اتان را کاهش خواهد داد.

    از نظر شیخ طوسی

    ✍️ اگر در خواب و رؤیای خویش مرده‌ای را ببینید که در عالم بیداری همچنان عمرش به دنیاست و با حرف‌هایش در حال آبروریزی و ریختن آبروی دختری جوان و بی‌گناه می‌باشد، که شما او را شناخته و با  او مراوده دارید، تعبیر نشان‌دهنده‌ی این است که آن دختر جوان به‌واسطه‌ی ضربه‌هایی که تاکنون از دیگران خورده و آسیب‌های که متحمّل گردیده، اعتماد خود را نسبت به آدم‌ها از دست داده و احساس تنهایی و افسردگی شدیدی را در خود احساس می‌‌‌‌کند . همچنین بیان‌کننده‌ی گذشته‌ی عاطفی‌ سخت و دشواریست که او از سر گذرانده و از احساساتش سوء استفاده شده است.

    از نظر کارل گوستاو یونگ

    ✍️ اگر در خواب دیدید که افرادی هویّت شما را زیر سؤال برده، به شخصیّت خانوادگی‌اتان توهین نموده و با کلام و رفتارشان آبروریزی کرده و آبر‌ویتان را می‌برند، تعبیر حاکی از این است که شما فردی هستید که نظر و نظر دیگران در مورد خصوصیات خود، شیوه‌ای که زندگی می‌کنید، نحوه‌ای که عمل می‌کنید و حتی نوع پوشش و ظواهر، برایتان به‌صورت افراطی و بیش از حدّ معمول اهمیّت دارد. این طرز فکر شما در آینده موجب می‌شود تا آرامش زندگی خود را قربانی قضاوت دیگران سازید و از آن‌چه عمیقاً به آن باور داشته و علاقه‌مند هستید دور بمانید. به‌علاوه توجه و تمرکز بر روی گفته‌های دیگران به روح و روان آسیب زده و شما را از ادامه‌ی زندگی باز می‌دارد.

    همچنین بخوانید:  🗣️ تعبیر خواب اعتراف و اقرار کردن از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف

    از نظر آنلی بیتون

    ✍️ اگر در خواب دیدید که آبروریزی کرده و آبروی فردی را از روی عناد و عداوت ریخته و سبب بدنامی او می‌گردید، تعبیر این است که شما فرد ضعیفی هستید که به‌جای تکیه کردن بر توانایی‌ها و استعداد‌های بالقوه و بالفعل خویش، قصد دارید با کوچک کردن شخصیّت دیگر افراد، جایگاه اجتماعی خود را بالا برده و مورد احترام مردم قرار گیرید. در‌حالی‌که رسیدن به اهداف از مسیر نادرست، آن‌هم به‌وسیله‌ی نابود کردن وجهه‌ی اطرافیان، شما را بیشتر در باتلاق فرو برده و در پیش همگان خوار و خفیف خواهد ساخت.

    ✍️ اگر در خواب مشاهده کردید، از فردی که در گذشته باعث بی‌آبرویی او شده بودید، حلالیّت طلبیده و طلب عفو و بخشش دارید همچنین در نزد پروردگار توبه نموده و از کردار ناپسند خود پشیمان هستید، بیانگر این است که شما انسانی واقع‌بین و منطقی می‌باشید که از اعتراف به اشتباهات خود هیچ ابا و هراسی نداشته و با شجاعت در پی جبران خطاهای خویش بر می‌آیید. از این‌رو میان مردم محبوبیت یافته و ارتقا درجه و مقام خواهید یافت.

    ✍️ اگر در رؤیای خویش دیدید، از افرادی که آبروی دیگران را به راحتی ریخته و آن‌ها را رسوا می‌کنند، بیزاری جسته و آن‌ها را مورد عتاب و سرزنش قرار می‌دهید نمایانگر این است که احتمال دارد خودتان نیز دست از پا خطا کرده و موجب رسوایی، بی‌آبرویی و بیچارگی شخصی دیگر گردید. بنابراین از قضاوت و سرزنش دیگران دست بردارید و تمرکز خود را به جزئیات رفتار خود معطوف نمایید.

    از نظر علامه همدانی

    ✍️ اگر در خواب دیدید که اشخاصی در حضور شما رسوا گردیده و آبرویشان می‌ریزد و باعث آبروریزی می شوند، به‌طوری‌که افکار نامناسبی درباره‌ی آن‌ها به ذهنتان خطور کرده و از چشمتان می‌افتند، تعبیر نشانگر این است خبر‌های ناگوار و ناراحت کننده‌ای در ارتباط با احوال خویشاوندان و نزدیکان به گوشتان می‌رسد که شما را به شدّت تحت تأثیر قرار داده و احساساتتان را جریحه دار خواهد کرد. بهتر است در مواجهه با این اخبار خونسردی خود را حفظ نموده و واکنشی غیر منطقی از خود نشان ندهید که موجب ندامت گردد. خداوند نیز در این راه به شما صبر و شکیبایی عطا خواهد کرد.

    ✍️ اگر در خواب دیدید که آبروی فردی که از دنیا رفته و فته گردیده در خطر می‌باشد و احتمال رسوایی‌اش وجود دارد، معنایش این است که مشکلات و مصائب تازه‌ای در زندگی شما پدیدار می‌شوند که در ابتدا حل نمودن و کنار آمدن با آن‌ها نشدنی و غیر ممکن به‌نظر می‌رسد اما شما باید هر کدامشان را تجربه و درسی تازه در نظر بگیرید که آمادگی لازم را برای مقابله با دشواری‌های پیش رو در شما ایجاد کرده و با آشکار ساختن توانایی‌های درونی‌اتان، اعتماد بنفستان را تقویت می‌کند. همچنین با تاب آوردن رنج‌ها و حفظ امید و ایمان خویش زیر بار سختی‌ها، به مرور مانند الماس ارزشمند‌تر و گران‌قدر‌تر شده و خواهید درخشید.

    از نظر محمد‌ ابن سیرین

    ✍️ اگر در خواب خویش دیدید که با وجود احترام و ارزشی که برای خانواده، بستگان و دوستان خود قائل بوده و تلاشی که برای برآورده ساختن نیاز‌هایشان در عالم بیداری می‌کنید، آن‌ها طبل رسوایی شما را به صدا درآورده و با تهمت‌های ناروا و بدگویی‌های مستمر در پیش همگان باعث آبروریزی می شوند، نشانگر این است که شما قلبی پاک و روحی بی ‌آلایش در اختیار دارید که جز خوبی و خیر برای دیگران چیزی نمی‌خواهد به همین علّت دوستداران و هواداران بسیاری جذب شما شده و از کار‌هایتان الگو می‌گیرند. امّا در این میان افراد فرصت طلب، بد دل و حسود قصد دارند تا از هر راه و روشی که می‌توانند، آبرویتان را لکه‌دار کنند و با تظاهر به دوستی بر روی رفتار خیّرانه‌ی شما سرپوش گذاشته و آن را بی‌ارزش سازند. راه رهایی و دور ماندن از شرّ این افراد توکّل به قدرت خداوند، ایمان به ناظر و حاضر بودن او و احتیاط در انتخاب دوستان و اعتماد به اطرافیان است.

    همچنین بخوانید:  😪 تعبیر خواب آب بینی از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف

    از نظر معبران غربی

    دیدن آبروریزی در خواب دارای سه تعبیر مجزا می‌باشد.

    تعبیر اوّل

    بیانگر این است که شما دست به انجام کار و عملی مخفیانه زدید که از برملا شدنش ابا داشته و سعی می‌کنید تا به هر طریقی از فاش شدن آن راز جلوگیری کنید. هر چند اشخاصی می‌خواهند با کنجکاوی‌های بی‌جا و بی‌مورد در امور شما دخالت ورزند و از این راه سود و منفعت کسب کنند.

    تعبیر دوّم

    نشانگر این است که افراد منفعت طلب و نان به نرخ روز خورِ بسیاری در اطرافتان هستند که احتمال دارد حتی جزو دوستان صمیمی و نزدیک شما باشند. بهتر است برای امنیت خود و آسایش خانواده‌اتان با حساسیت و وسواس بیشتری محارم راز خود را از دشمنان تشخیص داده و از حشر و نشر با افراد متظاهر و دورو پرهیز کنید.

    تعبیر سوّم

    این خواب نشان‌دهنده‌ی این است که شما اعتماد به‌نفس بسیار پایینی دارید که برای جبران ضعف‌ها و انکار کمبود‌های خود، تلاش می‌کنید تا با آدم‌هایی نظیر خودتان، با ویژگی‌های اخلاقی و شخصیّتی مشابه، طرح دوستی ریخته و با آن‌ها معاشرت داشته باشید تا از یادآوری آن‌چه هستید غافل شوید. امّا فرار از مشکلاتِ فردی، یک راه‌ حل موقّتی و ناپایدار برای شماست. بنابراین بهتر از شخصیت خود را تقویت نموده و در پی بهبود نقاط ضعف خود برآیید تا در زندگی پیشرفت و ترّقی داشته باشید.

    تعبیر خواب آبروریزی بر‌ اساس موضوع آن 📋

    آبروریزی توسط یکی از دوستان

    ✍️ اگر دختری در خواب دید که یکی از دوستانش، راز‌های او را برملا نموده، عیب‌هایش را آشکار کرده و آبروی او را ریخته و آبروریزی شده، نشان‌دهنده‌ی این است که افراد حسود اطراف او بسیارند که حتی ممکن است از دوستان صمیمی و نزدیکش باشند. این افراد از پشت به دختر خنجر زده و با دستیابی به اطلاعات شخصی و خصوصی، مطلع شدن از نقاط ضعف و کشف راز‌های ناگفته‌ی او، به اعتمادش خیانت ورزیده، او را از خود ناامید ساخته و بذر نفرت را بر روی سالها دوستی خالصانه‌ی او خواهند پاشید.

    گریه کردن به‌ علّت بی‌آبر‌ویی

    ✍️ اگر در خواب دیدید که برای آبروی از دست رفته‌ی خود گریه سر داده و شدیداً غمگین و اندوهگین هستید، معنایش این است که باید روز‌های پیش رو را غنیمت شمرده  و از تک تک لحظات استفاده‌ی لازم را ببرید. حتی اگر اوضاع به همان منوالی که انتظارش را می‌کشید پیش نرفته، و روز‌های سخت و دشواری را سپری کنید، باز هم نباید تسلیم سرنوشت شده و روحیه‌ی خود را ببازید. به‌علاوه باید بپذیرید که ماهیّت زندگی دارای تغییرات مداوم و مستمر می‌باشد و تلفیق شادی و غم در کنار یک‌دیگر است که‌ لحظه‌ها را برایمان متفاوت‌تر رقم خواهد زد.

    همچنین بخوانید:  🧎 تعبیر خواب اذان از نظر معبران معروف و موضوعات مختلف

    آبروریزی توسط مرده

    ✍️ اگر در خواب خود، شخص مرده‌ای را مشاهده کردید که قصد داشت با سخنان بی سر و ته خویش، شما را در نظر اطرافیان بی‌ارزش کرده و رسوا نماید. همچنین با آبرو‌ریزی و بی حرمتی اعتبار نامتان را از بین ببرد، چه او را بشناسید و چه از نظرتان غریبه‌ای بیش نباشد، تعبیر بیان‌کننده‌ی این است شما در اکثر مواقع خود را مقصّر اتفاقات کوچک و بزرگ اطرافتان می‌دانید. عذاب وجدانی دردناک و مداوم که در هر شرایطی به سراغتان آمده و سبب می‌شود تا شما حتی در موضوعاتی که دخالتی در آن‌ها نداشتید نیز خود را محکوم نموده و مستحق مجازات بدانید. به‌ویژه در روابط عاطفی شکست خورده‌ی خویش با این‌که بار‌ها از اشخاص مختلف ضربه دیده‌اید باز هم  در خصوص عملکرد خود بی‌رحمانه قضاوت می‌کنید و آن‌ها را از هر گناهی تبرئه می‌سازید.

    آبروریزی توسط دشمن

    ✍️ اگر در خواب مشاهده کردید که دشمن و یا کسی که با او خصومتی دیرینه و شخصی داشتید شما را از رسوایی و ریختن آبرویتان ترسانده و با تهدید‌های خود سعی در آزار و اذیت شما دارد، نشانگر این است که بیننده‌ی خواب در راه رسیدن به اهدافش با موانع زیادی برخورد کرده و دشواری‌های بسیاری را متحمّل می‌شود. همچنین گاهی در طول مسیر، از محقق شدن خواسته‌هایش ناامید و مأیوس و گاهی هراسان و مضطرب می‌گردد. اما در نهایت بر احساسات منفی خود فائق آمده و به لطف خداوند به مقاصد نیکش خواهد رسید.

    آبروریزی توسط اعضای خانواده

    ✍️ اگر در خواب دیدید که یکی از اعضای خانواده‌اتان بر علیه شما حرف‌های نامربوط و دور از واقعیتی را به قصد بی‌آبرو کردن شما به زبان می‌آورد، بیانگر این است که اتفاق رخ داده و مشکلاتی میان خویشاوندان به‌وجود می‌آید که برخی از با شایعه پراکنی‌های زیاد و عامدانه به این مسائل دامن زده و می‌خواهند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند. این خبرچینی‌ها آرامش زندگی افراد فامیل را تحت تأثیر قرار داده  و به روابط ضرر می‌رساند.

    ریختن آبروی معشوق

    ✍️ اگر دختر جوان و مجردی در خواب دید که معشوقش از اطلاعات خصوصی، راز‌ها و اسرار شخصی او سوء استفاده نموده و در فرصتی مناسب، در بحث، جدل و دعوا از آن‌ها بر ضدّ دختر و به نفع خویش بهره گرفته، بیانگر این است که صاحب رؤیا فردی بسیار ساده‌لوح می‌باشد که محبت و مهربانیِ بیش از حدش مانع این می‌شود تا چهره‌ی واقعی افراد را شناخته و به باطنشان پی ببرد در نتیجه با ایجاد رابطه‌ای صمیمانه کاملا ناآگاهانه شرایط را برای بهره‌گیری آن‌ها فراهم ساخته و خود را بازیچه‌ی دست این افراد خواهد کرد.

    ✍️ اگر زن مطلقه‌ای در خواب دید که شریک زندگی و یا همسرش، او را مقابل خاص و عام رسوا و آبرویش را به بازی گرفته است، نشان‌دهنده‌ی این است که به منظور ازدواج با فردی آشنا شده و به او علاقه‌مند می‌شود اما رابطه‌ی احساسی‌اشان به دلایل نامعلومی بر‌هم خورده و دچار معضلات اساسی می‌گردد. همچنین اشخاصی سعی دارند تا میان این دو فاصله انداخته و وصلتشان را به تعویق بی‌اندازند که اتفاقاً تا حدی موفق به این کار خواهند شد.

    در صورت تمایل این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
    تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
    تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
    اشتراک
    اطلاع از
    1 دیدگاه
    بازخورد برخط
    مشاهده تمامی دیدگاه ها
    فاطمه
    ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت: ۱۳:۰۶

    سلام ممنون میشم جواب بدین بنظر شما تعبیر خواب مادرم چی میتونه باشه
    مامانم خواب دیده که تو یه مجلسی نشسته که دوتا از فامیلای بدخواهمون اونجا هستن که یهو مامان همکلاسی من میاد تو مجلس و با داد هوار به مامانم میگه این وقت شب فاطمه نیست شوهرت زنگ زده دنبالشه میگه فاطمه کجا رفته
    بعد مامانم دلهره میگیره فامیلای بدخواه میان کنار مامانم میشینن میگن توام خیلی خودتو شسته بودی گذاشته بودی کنار بیا تحویل بگیر
    بعد مامانم میبینه که من اون ور نشستم و میره اونیکه اومده بود گفته بود فاطمه نیست رو فهش میده و میگه چرا حرف درمیاری پیش فامیلا فشارم افتاد فاطمه که اینجا نشسته میگه عه اره گفتن خاطره گم شده من فاطمه شنیدم

    (تو واقعیت من مورد تهدید شریک عاطفی سابقم که رابطه دورادوری با اون فامیلای بدخواهمون داره شدم) علت اینکه بهم نرسیدیم مخالفت خانواده و سرد شدن من بود