استخاره با قرآن کریم و استخاره آنلاین

مذهبی ۶۵۳ دیدگاه
  • استخاره با قرآن آنلاین

    استخاره با قرآن یکی از روش‌های مرسوم برای جویا شدن خیر و انتخاب بهترین گزینه در موقعیت‌های مختلف زندگی است. استخاره به معنای طلب خیر و برکت از خداوند در انجام کاری است که فرد در مورد آن دچار تردید و دو دلی است. این کار می‌تواند شامل تصمیمات مهم زندگی مانند ازدواج، انتخاب شغل، سفر و دیگر موارد باشد.

    در استخاره با قرآن، فرد با نیت پاک و دلی مملو از ایمان به خداوند، قرآن را باز می‌کند و با توجه به آیه‌ای که چشمش به آن می‌افتد، سعی می‌کند راهنمایی یا پیامی را برای تصمیم‌گیری خود بیابد. اعتقاد بر این است که خداوند می‌تواند از طریق کلامش در قرآن، راهنمایی‌هایی را به بنده‌اش عرضه دارد.

    روش‌های مختلفی برای استخاره با قرآن وجود دارد، اما یک روش رایج به این صورت است:

    1. نیت کردن: قبل از باز کردن قرآن، باید با نیت خالص و قلبی پاک نزد خداوند نیت کنید که در تصمیم‌گیری‌تان راهنمایی شوید.
    2. دعا خواندن: اغلب توصیه می‌شود که قبل از باز کردن قرآن، دعایی مخصوص برای استخاره خوانده شود. این دعا می‌تواند به فرد کمک کند تا حالت معنوی بیشتری پیدا کند و آمادگی لازم برای دریافت پیام را داشته باشد.
    3. قرآن را باز کردن: سپس قرآن را به صورت تصادفی باز می‌کنید و به آیه‌ای که نگاهتان می‌افتد توجه می‌کنید. تفسیر و تعبیر این آیه بستگی به شرایط، متن و پیام آیه دارد.
    4. تعبیر و تفسیر: تفسیر آیات می‌تواند به صورت شخصی باشد یا ممکن است نیاز به مشورت با عالم دینی یا فرد مطلع دیگری داشته باشید.
    همچنین بخوانید:  فال انبیا الهی

    باید توجه داشت که استخاره به معنای تسلیم در برابر اراده الهی و پذیرش این است که گاهی اوقات بهترین تصمیم، تصمیمی است که خداوند برای ما انتخاب می‌کند، حتی اگر در لحظه برخلاف خواسته و تمایلات ما باشد. استخاره را نباید جایگزین تفکر، تحقیق و مشورت کرد، بلکه باید به عنوان یک قدم معنوی در کنار سایر اقدامات انجام داد.

    نقل شده در مفاتیح الجنان، جهت گرفتن استخاره با قرآن ؛ ابتدا سوره اخلاص (قل هو الله احد) را سه مرتبه خوانده، و سه مرتبه صلوات بفرست بر پیغمبر و آل آن حضرت، سپس بگو:

    🤲 اَللّهُمَّ اِنّى تَفَأَّلْتُ بِکِتابِکَ، وَ تَوَکَّلْتُ عَلَیْکَ، فَاَرِنى مِنْ کِتابِکَ ما هُوَ مَکْتُومٌ مِنْ سِرِّکَ الْمَکْنُونِ فـى غَیْبِـکَ.

    🤲 خدایا به کتاب تو تفأّل مى زنم (و استخاره مى کنم) و بر تو توکّل مى کنم، پس تو نیز از کتاب خود، آن چه در نهان غیب تو پنهان است، به من نشان بده.

    استخاره با قرآن اینترنتی

    علاوه بر این دعا مرحوم «سیّد بن طاووس» در کتاب «فتح الأبواب» نقل کرده است که براى استخاره، قرآن را برمى دارى و نخست این دعا را مى خوانى:

    🤲 اَللّهُمَّ إِنْ کانَ فِی قَضائِکَ وَقَدَرِکَ، أَنْ تَمُنَّ عَلى اُمَّهِ نَبِیِّکَ، بِظُهُورِ وَلیِّکَ وَابْنِ بِنْتِ نَبِیِّکَ، فَعَجِّلْ ذلِکَ وَسَهِّلْهُ وَیَسِّرْهُ وَکَمِّلْهُ، و اَخْرِجْ لِی آیَهً اَسْتَدِلُّ بِها عَلى أَمر فَأَئْتَمِرَ، أوْ نَهْـى فَأَنْتَهی فِی عافِیَـه.

    🤲 خدایا اگر قضا و قَدَرت این است که با ظهور ولیّت و فرزند پیامبرت بر امّت رسول خدا منّت گذارى، پس در ظهورش تعجیل و راهش را سهل و آسان قرار ده و براى من آیه اى بیرون آور که یا در آن امرى باشد که انجامش دهم و یا نهى باشد که ترکش کنم به عافیت و تندرستى.

    همچنین بخوانید:  فال قرآنی

    👇 پس از نیت، با حضور قلب و توکل بر خداوند متعال بر روی دکمه زیر کلیک کنید

    در اینباره بیشتر بخوانید:
    نحوه انجام انواع استخاره
    شرایط و آداب انواع استخاره
    نظر مراجع تقلید درباره استخاره اینترنتی

    کاربر گرامی طبق قوانین کشور، اعتقاد به فال چیزی جز جهل و خرافه پرستی نیست. از اینکه فقط جهت سرگرمی از فالها استفاده می کنید سپاسگزاریم و اوقات خوشی را برای شما آرزو می کنیم. همچنین وب سایت تاروت رنگی هیچ گونه فعالیتی در زمینه انجام فال های حضوری یا تلفنی ندارد.

    در صورت تمایل این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
    تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
    تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
    اشتراک
    اطلاع از
    653 دیدگاه
    بازخورد برخط
    مشاهده تمامی دیدگاه ها
    غریب
    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۱:۱۱

    سلام عزیزانم میشه واسه حاجت دل منم استخاره بگیرید ؟

    شادی
    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۶:۵۴

    سلام برای منم دعا کنید تا خدا دل بیقرار من رو آروم کنه

    رضا
    پاسخ به  شادی
    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۱۱

    همچنین انشالله خدا برای همه مون بخواد و به همه مون آرامش عطا کند

    خزان
    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۱۶

    میشه برام دعا کنید
    کنکور قبول شم
    احتیاج به دعا ..

    شادی
    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۳۷

    سلام برای منم دعا کنید تا به آرزویم برسم

    1 30 31 32