🏠 محاسبه آنلاین حق کمیسیون خرید و فروش مشاورین املاک

مالی یک دیدگاه
  • محاسبه آنلاین حق کمیسیون خرید و فروش ملک

    یکی از کارهایی که بهتر است قبل خرید یا فروش ملک انجام دهید، محاسبه حق کمسیون املاک مربوط به این کار است.

    متاسفانه بعضی از مشاورین املاک بعضا به علت نا آشنایی افراد، مبالغ بیشتری نسبت به عرف و قانون اتحادیه مشاورین املاک دریافت می کنند.

    شما با استفاده از فرمول محاسبه حق کمسیون خرید و فروش ملک، می توانید با انجام محاسبات مربوطه و اطلاع دقیق از میزان مبلغ، حق کمسیون بیشتری را پرداخت نکنید!

    از آنجایی که محاسبه این مبلغ توسط فرمول مربوطه کار پیچیده بوده و نیاز به صرف وقت و دقت بسیار است، ما در این مطلب از وبسایت تاروت رنگی این کار را توسط ابزار زیر انجام داده ایم.

    برای این کار فقط کافیست ابتدا در فرم زیر، ابتدا مبلغ خرید یا فروش را وارد کرده سپس واحد مربوطه را انتخاب نمایید.

    برای راحتی شما دوستان عزیز، وبسایت تاروت رنگی بخشی به نام انتخاب واحد را اضافه کرده تا دیگر نیازی به اضافه کردن صفرهای سردرگم کننده نبوده و فقط عدد اولیه را وارد می کنید.

    برای مثال در صورتی که مبلغ خرید یا فروش ملک شما ۶۰۰ میلیون تومان می باشد، کافیست عدد ۶۰۰ را وارد کرده و در بخش واحد، میلیون تومان را انتخاب نمایید.

    و یا در صورتی که مبلغ ملک شما ۶٫۵ میلیارد تومان است، کافیست در بخش عدد، ۶٫۵ را وارد کرده و در بخش واحد میلیارد تومان را انتخاب نمایید.

    و در انتها بر روی دکمه محاسبه کلیک کنید.


     





    همچنین بخوانید:  🏦 محاسبه سود و اقساط وام بانکی با فرمول جدید و قدیم

    توضیحات تکمیلی:

    محاسبه آنلاین حق کمیسیون خرید و فروش مشاورین املاک

    دقت ارقام وارد شده تا ۳ رقم اعشار بوده، پس بهتر است اعداد وارده را بیش از ۳ رقم اعشار وارد نکنید.

    برای وارد کردن رقم اعشار می توانید از نقطه ” . ” و یا ممیز ” / ” استفاده نمایید.

    انتخاب واحد تومان یا ریال باعث نمایش نتیجه محاسبه بر حسب تومان یا ریال خواهد بود.

    در صورت دریافت مبلغ حق کمسیون املاک بیشتر از مبلغ اعلام شده در سایت، شما می توانید به اتحادیه مشاورین املاک شهر مربوطه مراجعه و نسبت به شکایت و دریافت اضافه مبلغ اقدام نمایید.

    برای اطلاع از هزینه دفتر اسناد رسمی و تغییر نام سند مالکیت به نام خود می توانید با کلیک بر روی لینک زیر به بخش ابزار مربوطه مراجعه نمایید:

    محاسبه هزینه انتقال سند ملک

    فرمول محاسبه حق کمسیون خرید و فروش ملک

    کمسیون املاک در سال ۹۸ و ۹۹ به شرح زیر می باشد:

    محاسبه به دو بخش مبالغ کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان و بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان تقسیم می شود.

    کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان

    در صورتی که مبلغ ملک کمتر یا مساوی ۵۰۰ میلیون تومان باشد، کافیست مبلغ مربوطه را به نیم درصد ضرب نمایید. این مبلغ حق کمسیون مشاورین املاک بابت خرید و فروش ملک می باشد. سپس مبلغ بدست آمده را در ۹% مالیات بر ارزش افزوده ضرب نموده و با یکدیگر جمع نمایید.

    برای مثال در صورتی که هزینه خرید ملک ۴۵۰ میلیون تومان باشد، ۴۵۰ میلیون را در ۰٫۵% ضرب می کنید. حاصل محاسبات برابر با ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خواهد بود. حال این مبلغ را در ۹% ضرب کرده که برابر با ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد شد. حال این دو مبلغ را با یکدیگر جمه می کنیم که مبلغ نهایی برای هر یک از طرفین برابر ۲میلیون و ۴۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

    همچنین بخوانید:  💵 محاسبه آنلاین حقوق بیمه بیکاری

    بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان

    در صورتی که مبلغ ملک بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان باشد، کافیست ابتدا ۵۰۰ میلیون را به نیم درصد ضرب نموده و مابقی مبلغ باقی مانده را به پس از کسر ۵۰۰ میلیون تومان به ۰٫۲۵% ضرب نمایید. حال این دو مبلغ بدست آمده را با یکدیگر جمع نمایید تا حق کمسیون مشاورین املاک بابت خرید و فروش ملک مشخص شود. سپس مبلغ بدست آمده را در ۹% مالیات بر ارزش افزوده ضرب نموده و با یکدیگر جمع نمایید.

    برای مثال در صورتی که مبلغ خرید یا فروش برابر ۱ میلیارد تومان باشد، ابتدا ۵۰۰ میلیون تومان را در ۰٫۵% ضرب نموده که برابر با ۲٫۵ میلیون تومان خواهد بود. حال ۵۰۰ میلیون باقی مانده را در ۰٫۲۵% ضرب می نماییم که برابر با ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می شود. حاصل جمع این دو مبلغ برابر ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می شود. حال این مبلغ را در ۹% مالیات بر ارزش افزوده ضرب می نماییم. عدد بدست امده برابر با ۳۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. حال این ۲ مبلغ را با یکدیگر جمع کرده و مبلغ نهایی کمسیون خرید و فروش ملک را بدست می آوریم. مبلغ نهایی برابر با ۴ میلیون و ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

    در صورت تمایل این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
    تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
    تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
    اشتراک
    اطلاع از
    1 دیدگاه
    بازخورد برخط
    مشاهده تمامی دیدگاه ها
    احمدرضا
    ۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت: ۱۵:۲۰

    سلام اگر محاسبه شما درست باشد خیلی خوب است ممنون از برنامه تون