🏠 محاسبه آنلاین حق کمیسیون رهن و اجاره مشاورین املاک

مالی بدون دیدگاه
  • محاسبه آنلاین حق کمیسیون رهن و اجاره املاک

    محاسبه حق کمسیون رهن و اجاره املاک یکی از کارهایی است که قبل از رهن و اجاره بهتر است حتما انجام دهید.

    از آنجایی که متاسفانه بعضی از مشاورین املاک در هنگام رهن و اجاره، مبلغی بیشتری نسبت به عرف و فرمول محاسبه حق کمسیون دریافت می کنند، شما می توانید با انجام محاسبات مربوطه و اطلاع دقیق از میزان مبلغ، حق کمسیون بیشتری را پرداخت نکنید!

    از آنجایی که محاسبه این مبلغ توسط فرمول مربوطه کار پیچیده بوده و نیاز به صرف وقت و دقت بسیار است، ما در این مطلب از وبسایت تاروت رنگی این کار را توسط ابزار زیر انجام داده ایم.

    برای این کار فقط کافیست ابتدا در فرم زیر، ابتدا مبلغ رهن را وارد کرده سپس واحد مربوطه را انتخاب نمایید.

    برای راحتی شما دوستان عزیز، وبسایت تاروت رنگی بخشی به نام انتخاب واحد را اضافه کرده تا دیگر نیازی به اضافه کردن صفرهای سردرگم کننده نبوده و فقط عدد اولیه را وارد می کنید.

    برای مثال در صورتی که مبلغ رهن شما ۶۰ میلیون تومان می باشد، کافیست عدد ۶۰ را وارد کرده و در بخش واحد، میلیون تومان را انتخاب نمایید.

    سپس در بخش اجاره نیز ابتدا مبلغ را وارد کرده و همچون بخش رهن، واحد مربوطه را به راحتی انتخاب نمایید.

    و در انتها کافیست بر روی دکمه محاسبه کلیک کنید.


     







    همچنین بخوانید:  🏦 محاسبه سود و اقساط وام بانکی با فرمول جدید و قدیم

    توضیحات تکمیلی:

    حق کمیسیون رهن و اجاره

    دقت ارقام وارد شده تا ۳ رقم اعشار بوده، پس بهتر است اعداد وارده را بیش از ۳ رقم اعشار وارد نکنید.

    برای وارد کردن رقم اعشار می توانید از نقطه ” . ” و یا ممیز ” / ” استفاده نمایید.

    انتخاب واحد تومان یا ریال باعث نمایش نتیجه محاسبه بر حسب تومان یا ریال خواهد بود.

    در صورت دریافت مبلغ حق کمسیون املاک بیشتر از مبلغ اعلام شده در سایت، شما می توانید به اتحادیه مشاورین املاک شهر مربوطه مراجعه و نسبت به شکایت و دریافت اضافه مبلغ اقدام نمایید.

    فرمول محاسبه حق کمسیون املاک

    کمسیون املاک در سال ۹۸ و ۹۹ به شرح زیر می باشد:

    محاسبه به ۳ بخش رهن و اجاره، رهن کامل و اجاره کامل تقسیم می شود.

    اجاره کامل

    در صورت اجاره کامل بودن ملک (خانه، مغازه، دفتر یا هر مورد اجاره ای) کافیست مبلغ اجاره ماهانه را در ۲۵ درصد ضرب کنید تا مبلغ حق کمسیون املاک بدست آید.

    در صورت تمایل به داشتن کد پیگیری (برای مواردی منجمله مدارس کودکان، تعویض پلاک و … ضروری می باشد) باید شما ۹% مالیات بر ارزش افزوده نیز پرداخت کنید تا قولنامه شما جنبه قانونی بیشتری به خود بگیرد.

    برای مثال اگر اجاره بهای ماهانه ملک مورد نظر، میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد، این مبلغ را در ۲۵ درصد ضرب می کنیم که حق کمسیون برابر با ۴۵۰ هزار تومان می شود. حال برای گرفتن کد پیگیری باید ۹% مالیات بر ارزش افزوده را نیز حساب کنیم که مبلغ آن برابر با ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان می شود. جمع مبالغ محاسبه شده برابر با ۴۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

    رهن کامل

    در صورت رهن کامل بودن ملک (خانه، مغازه، دفتر یا هر مورد اجاره ای) ابتدا باید کل مبلغ رهن را به مبلغ اجاره تبدیل کنیم. برای این کار کافیست هر ۱ میلیون تومان را به ۳۰ هزار تومان ضرب کنید.

    همچنین بخوانید:  🏠 محاسبه هزینه انتقال سند خانه، ملک، آپارتمان و ...

    سپس مبلغ بدست آمده را به ۲۵ درصد ضرب کرده و این مبلغ پایه حق کمسیون املاک می باشد.

    در صورت تمایل به داشتن کد پیگیری (برای مواردی منجمله مدارس کودکان، تعویض پلاک و … ضروری می باشد) باید شما ۹% مالیات بر ارزش افزوده نیز پرداخت کنید تا قولنامه شما جنبه قانونی بیشتری به خود بگیرد.

    برای مثال اگر مبلغ رهن شما ۶۰ میلیون تومان باشد، ۶۰ را در ۳۰ هزار ضرب می کنیم که برابر بر با ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می شود. حال این مبلغ را در ۲۵ درصد ضرب می کنیم که حق کمسیون برابر با ۴۵۰ هزار تومان می شود. حال برای گرفتن کد پیگیری باید ۹% مالیات بر ارزش افزوده را نیز حساب کنیم که مبلغ آن برابر با ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان می شود. جمع مبالغ محاسبه شده برابر با ۴۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

    رهن و اجاره

    در صورت رهن و اجاره بودن ملک (خانه، مغازه، دفتر یا هر مورد اجاره ای)، ابتدا باید کل مبلغ رهن را به مبلغ اجاره تبدیل کنیم. برای این کار کافیست هر ۱ میلیون تومان را به ۳۰ هزار تومان ضرب کنید.

    سپس مبلغ اجاره را به این مبلغ اضافه نموده و مبلغ بدست آمده را به ۲۵ درصد ضرب کرده و این مبلغ پایه حق کمسیون املاک می باشد.

    در صورت تمایل به داشتن کد پیگیری (برای مواردی منجمله مدارس کودکان، تعویض پلاک و … ضروری می باشد) باید شما ۹% مالیات بر ارزش افزوده نیز پرداخت کنید تا قولنامه شما جنبه قانونی بیشتری به خود بگیرد.

    همچنین بخوانید:  💵 محاسبه آنلاین حقوق بیمه بیکاری

    برای مثال اگر مبلغ رهن شما ۳۰ میلیون تومان و مبلغ اجاره ۹۰۰ هزار تومان باشد، ۳۰ را در ۳۰ هزار ضرب می کنیم که برابر بر با ۹۰۰ هزار تومان می شود. حال مجموع مبالغ را در ۲۵ درصد ضرب می کنیم که حق کمسیون برابر با ۴۵۰ هزار تومان می شود. حال برای گرفتن کد پیگیری باید ۹% مالیات بر ارزش افزوده را نیز حساب کنیم که مبلغ آن برابر با ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان می شود. جمع مبالغ محاسبه شده برابر با ۴۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

    نکنه بسیار مهم

    حتما در صورت بستن قولنامه کد پیگیری دریافت نمایید. از آنجایی که شما با این کار وجاهت قانونی بیشتری به قرارداد اجاره و رهن ملک می دهید، در صورت بروز هر گونه مشکل، میتوانید به راحتی با این کد پیگیری در دادگاه پیگیر شکایت خود باشید. پس بهتر است نگران ۹% بیشتر نباشید.

    به قول قدیمی ها، کار از محکم کاری عیب نمی کنه ! ?

    در صورت تمایل این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
    تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
    تلگرام واتس آپ فیس بوک پیامک
    اشتراک
    اطلاع از
    0 دیدگاه
    بازخورد برخط
    مشاهده تمامی دیدگاه ها